forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Indlæg med fleste stemmer under Spørgsmål

0
stemmer
4
svar
404
visninger
Hej.. Mit firma tjener hver måned på annoncering (på website) der bliver opgjort i månedens slutning. Beløbet udbetales dog først i slutningen af efterfølgende måned. Hvordan får jeg periodiseret disse så man kan se hvilken måned indtægten opdrindligt kom fra? Mvh ...
spurgt 15 Okt, 2010 i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af Anders R (160 points)
0
stemmer
3
svar
242
visninger
Noget jeg virkelig mangler er ordreforslag ud fra minimumsbeholdning. Det burde være muligt at sætte en minimumsbeholdning på hver enkelt vare og derefter få systemet til at udskrive et ordreforslag. På dette ordreforslag skal kolonnen lokation også med på. Så kan ...
spurgt 15 Okt, 2010 i Forslag » Lager af jeepsterdk (170 points)
0
stemmer
1
svar
50
visninger
Jeg sælger print som bliver udregnet pr. m2. F.eks. hvis jeg sælger et print der er 100x100 cm til kr. 200,- pr m2. Vil den så koste kr. 200,- Det jeg søger er en funktion når man opretter vare i faktuering ...
spurgt 14 Okt, 2010 i Forslag » e-conomic generelt af Ronni_H (120 points)
0
stemmer
1
svar
17
visninger
Omsætningsstatistikken bør medregne manuelle fakturaer.
spurgt 13 Okt, 2010 i Forslag » e-conomic generelt af JanAhlberg (140 points)
0
stemmer
1
svar
79
visninger
Det bør være muligt at autonummerere de importerede bilag udfra kassekladdens næste ledige bilagsnummer, når man overfører posteringer via WebService
spurgt 13 Okt, 2010 i Forslag » e-conomic generelt af JanAhlberg (140 points)
0
stemmer
2
svar
70
visninger
Kan man ikke gøre så man kan give bestemte kunder en fast rabat i % ? F.eks. så privatkunder betaler alm vejl. pris mens grossister får 30% Jeg ved det kan løses hvis man bruger lagermodulet men det er også tit ...
spurgt 13 Okt, 2010 i Forslag » e-conomic generelt af Rene.Arpe (17,300 points)
0
stemmer
1
svar
79
visninger
Vi er en mindre virksomhed, med 4 sælgere, der besøger kunder med forbrugsmaterialer, og derfor med en relativ hyppig frekvens. Det kan derfor være svært, når man besøger mange kunder, at huske hvad der sidst er blevet bestilt. Det ville derfor ...
spurgt 13 Okt, 2010 i Forslag » e-conomic generelt af dkxp (120 points)
0
stemmer
0
svar
216
visninger
I e-conomic er det muligt at indscanne sine bilag og opbevare disse elektronisk sammen med regnskabet. Har man indscannet et bilag, ligger der et billede af bilaget sammen med posteringen - så det er nemt at finde sine bilag. På supporten ...
spurgt 12 Okt, 2010 i Skyen » Svends e-conomic tip af Svend C (5,110 points)
0
stemmer
3
svar
86
visninger
Ved import af debitorer og kreditorer kan man i kolonnen med betalingsbetingelse kun indsætte en fast værdi Dette gør importen meget omstændig hvis ens debitorer og især jo ofte ens kreditorer har forskellige betalingsbetingelser. Import-filen skal splittes op i filer for ...
spurgt 11 Okt, 2010 i Forslag » e-conomic generelt af Rene.Arpe (17,300 points)
0
stemmer
7
svar
413
visninger
Man kan via betalingsbetingelser udfylde relevante felter for kontantrabat. Når man efterfølgende bogfører debitorens indbetaling, der naturligvis er fratrukket kontantrabatten - så bogfører e-conomic automatisk ?differencen? på finanskontoen for kontantrabat. Denne funktion virker dog kun på debitorer - kan man ikke ...
spurgt 11 Okt, 2010 i Forslag » e-conomic generelt af Rene.Arpe (17,300 points)
0
stemmer
5
svar
697
visninger
Hej Jeg har den 26-08-2010 posteret varekøb i Sverige på konto 1320 som har momskode IV25. Posteringerne er endnu ikke bogført. Når jeg trækker en momsopgørelse - incl. posterede poster - for 3. kvartal (har også prøvet for hele året) så ...
spurgt 11 Okt, 2010 i Spørgsmål » e-conomic generelt af Leo Lund (4,130 points)
0
stemmer
1
svar
142
visninger
Hej alle, 1. indlæg i dette forum. Jeg mangler at kunne se omsætning på hver enkel debitor, er der nogen der kan hjælpe? Mvh. Jens
spurgt 10 Okt, 2010 i Spørgsmål » e-conomic generelt af Jens (150 points)
0
stemmer
1
svar
85
visninger
Når man anvender elektronisk betaling af kreditorer og der anvendes bankoverførsel kunne det være smart om man kunne sætte en automatisk tekst ind. FX. firmaets navn. Det er den besked der sendes til kreditors bank.
spurgt 6 Okt, 2010 i Forslag » e-conomic generelt af RMA (120 points)
0
stemmer
6
svar
250
visninger
Hej Jeg bruger altid funktionen med at sende fakturaen pr. e-mail i min webshop. Jeg kunne rigtig godt tænke mig, at notefeltet hvor man kan skrive ekstra tekst til kunden blev lavet om til et html-felt i stedet for et notefelt. ...
spurgt 4 Okt, 2010 i Forslag » e-conomic generelt af Jojoba (290 points)
0
stemmer
1
svar
139
visninger
Det kunne være rart med en funktion hvor man kunne få listet de abonnementer en kunde har, f.eks. ud fra søgning på kundenr. Mvh Lars Skjoldby
spurgt 4 Okt, 2010 i Spørgsmål » Abonnement af skjoldby (220 points)
0
stemmer
2
svar
66
visninger
Hej E-conomic Når vi udsender fakturaer via abonnementsmodulet får vi ofte en del opkald efterfølgende med kunder som ikke kan finde ud af at læse fakturaerne. Hvis kunden har flere abonnementer på samme faktura listes de i en lang række, først ...
spurgt 4 Okt, 2010 i Forslag » Abonnement af skjoldby (220 points)
0
stemmer
4
svar
254
visninger
Jeg bogfører for flere virksomheder, og sender jævnligt salgsfakturaer med EAN-nr. til offentlige og halv-offentlige virksomheder og institutioner. Jeg har problemer med fakturaer til en bestemt kunde: Fakturaerne kommer ikke gennem systemet og bliver modtaget hos kunden. Det er en stor ...
spurgt 1 Okt, 2010 i Spørgsmål » Fakturalayout af A B Consult (2,020 points)
0
stemmer
4
svar
458
visninger
Som du nok er klar over, så kan du ikke installere e-conomic på din egen computer, derimod kan du udlæse dine data til din egen computer. Du eksporterer data under fanebladet -> Indstillinger -> Eksporter data. Her kan du vælge at ...
spurgt 1 Okt, 2010 i Skyen » Svends e-conomic tip af Svend C (5,110 points)
0
stemmer
1
svar
46
visninger
Kunne være supergodt at få mulighed for at ændre forfaldsdatoen på i forvejen bogførte kreditorfakturaer. Især hvis de enten er bogført med forkert betalingsbetingelser eller der er sket ændringer i betalingsaftalerne efter bogføring.
spurgt 1 Okt, 2010 i Forslag » e-conomic generelt af HOW (120 points)
0
stemmer
0
svar
78
visninger
Kunne det være muligt, at modificere visning af ubehandlede bilage, således at det var muligt at læse dokumenterne uden at man skulle klikke på hver bilag én ad gang - f.eks. indføre et valgmulighed for store eller små thumbnails? I så ...
spurgt 1 Okt, 2010 i Forslag » e-conomic generelt af channel6dk (2,190 points)
overvejes× 124
i gang× 7
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”