forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Autosletning af kunder med hensyn til GDPR

0
Med hensyn til GDPR kræves det at man har en gyldig grund til at gemme en kundes personfølsomme oplysninger så som navn, adresse, tlfnr, samt mail.

Denne grund forsvinder jo efter 5 år uden aktivitet på kunden + regnskabsårets udløb. med mindre man opretter en aftale med hver enkel kunde om at gemme deres oplysninger.

Bogførings loven kræver man gemmer fakturaer og bilag i 5 år efter regnskabsåret.

 Kan det lade sig gøre at sætte det automatisk op, så man ikke skal manuelt ind og kigge på hver enkel kunde om der har været aktivitet? Således at man i sin dataopsamleraftale skriver at kundens oplysninger automatisk slettes efter 6 år uden aktivitet. Dermed overholdes loven ved at dette gøres automatisk.

Denne funktion ønskes gerne straks hvis den ikke allerede findes.
spurgt 24 Maj i Forslag » e-conomic generelt af fn (120 points)

1 Svar

Hej og tak for dit forslag. 

Som det er lige nu har vi ikke en automatisk proces for dette. En måde at gøre det på kunne være at trække en rapport fra omsætningsstatistikken og se om der har været aktivitet. Vi har en manuel proces for at fjerne det, hvis du skriver til privacy@e-conomic.com så vil vi kunne anonymisere de pågældende kunder. 

Du kan evt. hoppe herind og se et mere fyldestgørende svar. 

Jeg håber det kan svare på dit spørgsmål, ellers siger du bare til :) 

 

 


Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 1 Jun Forslag af Jesper Mieritz (67,050 points)
i gang× 5
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”