forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Autosletning af kunder med hensyn til GDPR

0
Med hensyn til GDPR kræves det at man har en gyldig grund til at gemme en kundes personfølsomme oplysninger så som navn, adresse, tlfnr, samt mail.

Denne grund forsvinder jo efter 5 år uden aktivitet på kunden + regnskabsårets udløb. med mindre man opretter en aftale med hver enkel kunde om at gemme deres oplysninger.

Bogførings loven kræver man gemmer fakturaer og bilag i 5 år efter regnskabsåret.

 Kan det lade sig gøre at sætte det automatisk op, så man ikke skal manuelt ind og kigge på hver enkel kunde om der har været aktivitet? Således at man i sin dataopsamleraftale skriver at kundens oplysninger automatisk slettes efter 6 år uden aktivitet. Dermed overholdes loven ved at dette gøres automatisk.

Denne funktion ønskes gerne straks hvis den ikke allerede findes.
spurgt 24 Maj i Forslag » e-conomic generelt af fn (120 points)

1 Svar

Hej og tak for dit forslag. 

Som det er lige nu har vi ikke en automatisk proces for dette. En måde at gøre det på kunne være at trække en rapport fra omsætningsstatistikken og se om der har været aktivitet. Vi har en manuel proces for at fjerne det, hvis du skriver til privacy@e-conomic.com så vil vi kunne anonymisere de pågældende kunder. 

Du kan evt. hoppe herind og se et mere fyldestgørende svar. 

Jeg håber det kan svare på dit spørgsmål, ellers siger du bare til :) 

 

 


Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Har du et godt tip du vil dele med andre e-conomic brugere?
- Hop herind og del det!
besvaret 1 Jun Forslag af Jesper Mieritz (53,560 points)