Generelt er jeg tilhænger af udvikling, og har intet imod at et interface ommøbleres godt og grundigt. Men i tilfældet med det "nye" e-conomic, er det efter min mening stort set udelukkende tilbageskridt.
1) Der svines med skærmpladsen så man stort intet overblik har længere. Nu har jeg arbejdet med det i nogen tid, og det overblik man har i det gamle layout er pist borte. Måske er interfacet nu ideelt til en person der laver lidt hyggebogføring i fritiden, men jeg nægter at tro at I kan få bare een professionel til at sige at det er en forbedring.
2) De gamle pop-up skærmbilleder muliggjorde at man lige kunne flytte et billede og se noget information bagved, og ikke mindst have flere vinduer åbne samtidigt. Hold fast hvor man får meget ekstra arbejde grundet denne ændring.
3) Det ny e-conomic er bare langsomt i forhold til det gamle. Bør udvikling ikke gå i retning af højere hastighed?
Bevares, der er da fordele. Specielt at der er kommet autocomplete i felter, men det er så vidst også det.
Man bombarderes dagligt med nyhedsindlæg fra jeres marketingfolk med ord som "Lækre detaljer" og andet selvforherligende øregejl. Når man ringer til supporten og beklager sig, får man at vide at alle er så tilfredse med det nye e-conomic, men at man da er velkommen til at skrive et indlæg i forum. Og i samme åndedrag at det kun er de som er utilfredse som skriver indlæg, underforstået de mange mange tusinde supertilfredse brugere bare sidder smilende foran tastaturet og klapper i deres små hænder.
Det er i Nikolai Sonne terminologi en klar "OMMER"