Jeg er fuldstændig enig med de øvrige "professionelle" debattører/brugeres indlæg om dette vigtige emne. Af erfaring ved jeg, at e-conomic ikke interesserer sig særlig meget for professionelle brugere, eller kunder, der er "hoppet på" lagermodulet. Derimod går man målrettet efter det laveste segment i kundepotentialet, og er derved i direkte konkurrence med andre udbydere, der kan gøre det ligeså godt, og billigere. Derved skrider det økonomiske fundament stille og roligt. I og med, at man ikke lytter særligt meget til de brugere, der har en solid ballast i form af systemviden og brugererfaring, går man glip af en masse gratis input. Det ses især på listen over de hyppigste paneldeltagere. De forsvinder stille og roligt, fordi det er hårdt at slå i en dyne. Ofte er begrundelsen for "Implementeres ikke", at der ikke er opbakning blandt paneldeltagerne. Nej, selvfølgelig ikke, for der er alt for mange "Implementeres ikke", eller alt for mange useriøse/uprofessionelle forslag/spørgsmål, der kommer fra "Lommebogholderne".
Jeg har i tidligere indlæg skrevet, at det nye e-conomic er rent design og indeholder overordnet ikke en effektiviseringsforbedring målt på daglig brug. Læs H.C. Andersens "Kejserens nye Klæder" og forstå, hvad jeg mener.
I dagens avis var der et læserbrev om IT-eksperternes fingeraftryk på udviklingen. Konklusionen heri understøttes af det, der sker hos e-conomic: "Tilsyneladende er det blevet for vanskeligt at skabe FORBEDRINGER; de tider er ovre, men at skabe FORANDRINGER og dermed utrolige mængder af tidsspilde for brugerne - det er blevet den nye tids måde at skabe arbejde til sig selv på."
Ser jeg tilbage på de snart 8 år, hvor jeg har arbejdet med e-conomic, skal jeg virkelig anstrenge mig for at komme i tanke om effektiviseringer/forbedringer, der har løftet systemet op på et højere niveau.
De første år var jeg meget begejstret og tilfreds med systemet, men jeg synes, at det står helt stille nu.