Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Reel mulighed for bogføring af told.

+1
Jeg synes jeg har søgt på forummet og ikke fundet andre der ønsker dette, hvilket jeg synes er underligt.

Nå men, jeg har lagermodulet aktiveret og står nu over for at skulle bogfører en faktura fra told og skat på noget told.

Problemet er jo, at som vi allesammen godt ved, så modtager man først en regning fra Told og Skat et stykke tid efter at varerne er ankommet. Hvis jeg skal kunne bruge mit lagerstyring til noget, så bliver jeg nød til at bogfører købsfakturaer med det samme istedet for at vente 2-3 uger på at kunne bogfører en faktura sammen med en told faktura.

Et andet problem ved at skulle bogfører en toldfaktura sammen med en købsfaktura, er at de har 2 vidt forskellige betalingsdatoer som du ikke har mulighed for at tage højde for.

Så mit forslag er at lave en mulighed for at bogfører et told bilag, efter at selve fakturaen er bogført, og sådan at Tolden alligevel ryger ud på de enkelte vares kostpris.

Er der andre der synes at dette kunne være rart at have af mulighed? Og hvordan kommer i andre evt. ud over problemet
i Forslag » Andet af (1.2k points)
opdateret af

15 Svar

Jeg er helt enig i at en kassekladde-løsning vil løse problemerne med fragt og andre ekstraomk. man gerne vil have tilknyttet kostprisen

Det er vel egentlig samme systematik som hvis man på selve leverandørfakturaen skriver noget i fragt feltet og har valgt at få beløbet fordelt på varer. Fordelingen her er også forholdsvis alt afhængig af vareliniens procentmæssige værdi af den samlede leverandørfaktura.

Jeg tror man vil ramme rigtig bredt i de ønsker der er med at tilknytte ekstraomk. til kostprisen og nok dække 80-90% af de behov der er

MEN

lige nøjagtig med hensyn til told bliver det vist meget svært at finde en enkel løsning.
Tolden afhænger af hvilket land man køber i og hvilke varer man køber.
Sammenholder du det med din leverandørfaktura vil du derfor kunne have nogle varelinier hvor der er x% told på og andre varelinier hvor der er y% told på. Man vil i disse tilfælde derfor ikke bare kunne fordele %-mæssig ud på alle varerne men skal vurdere hver enkelt varelinie.
Er man så heldig at varene har ens told-sats ja så kan kassekladde-løsningen selvfølelig godt bruges - så igen kan man måske også afhjælpe nogle told-fakturaer ved kassekladde-løsningen - jeg er i hvert fald varm fortaler for en sådan løsning  

René Arpe It-konsulent
Forslag af (17.3k points)


Når jeg køber vare fra leverandører uden for EU så har alle varerne altid den samme told sats. Er det ofte at man oplever det er forskellige toldsats? Jeg troede egentligt at toldsatserne sådan rimelig meget fuldte brancherne, så medmindre man har en leverandør med et sortiment i mange branche, så er det vel samme toldsats på alle vare.
Forslag af (1.2k points)
Et eksempel kan være sko
- alt afhængen hvad skoen er laver af og hvilken type sko det er kan toldsatsen f.eks. være 3,5%, 4%, 8% eller 17% - bare som eksempel

Så køber du et blandet parti sko hjem vil toldsatserne variere - selvom det altsammen bare er sko...

Som du selv oplever så er det ikke alle typer varer der har så forskellig sats så det er nok lidt branceafhængig.

René Arpe It-konsulent
Forslag af (17.3k points)


Okay, det var jeg ikke klar over. Men selvom jeg startede tråden med henblik på told, så er der jo utrolig mange andre muligheder for at postere beløb på varens kostpris.
Forslag af (1.2k points)
Synes det er lidt ærgerligt at denne tråd er død.

Har endnu engang stået i en situation hvor de kunne være rart at vide hvad min reelle kostpris er på nogle produkter.....

Tror i ikke at der er flere end os 2 der vil kunne få god brug af en sådan funktion?
Forslag af (1.2k points)