Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Egen reference under tilbud og ordrer

+2

Det ville være mega mega fantastisk, hvis man kunne se sin egen reference på hver opgave, når man kigger i sine ordrer og tilbud. Vi er fire mand som skriver begge dele, men når vi kigger i ordrer og tilbud, kan vi ikke overskue hvilke der er ens egne eller en kollegas.

Det kræver vel ikke så meget for at lave dette tiltag, men det bør være noget mange sidder og bakser med..?

Skal jeg eks. rykke for mine tilbud, skal jeg gå alle husets tilbud efter, for at finde mine egne, det er jo tæt på håbløst og uoverskueligt.

Giver det ikke mening, måske funktionen allerede er der...???

 

Vi bruger eks. ikke disse felter:

  Levering Fakturering Bestilling Valuta  

Fedt hvis vi lige selv kunne ændre hvilke felter vi ville have i menuen...

Vh. Brian

i Forslag » Andet af (780 points)
lukket af 🔒

1 Svar

Hej Brian :)

Super fedt du skriver til os med dine tanker. Jeg kan sagtens forstå behovet for at kunne finde sine egne tilbud, ordre og faktura for den sags skyld.

Det er et forslag jeg har hørt et par gange før og derfor har jeg også taget en snak med vores internt omkring, hvad vi kan gøre for gøre det nemmere at finde dem er relevant for den pågældende medarbejder.

I forhold til de felter du skriver her (levering, fakturering, bestilling og valuta), så har vi i første omgang valgt at fastholde de felter som findes nu. Det mest optimale ville selvfølgelig være, at man selv kan definere kolonnerne. Det er dog en meget stor opgave, hvilket ikke er ikke blevet prioriteret endnu.

På den baggrund har vi forsøgt at kigge andre veje for at finde en mulighed for at vise dette. Den nuværende tanke er at gøre det muligt at søge på den pågældende medarbejder og der herefter kun vises de tilbud, ordre og faktura, som er knyttet til medarbejderen. Hvis du kigger oppe til højre, hvor du kan søge på nr. eller navn på ordre, så har du ved siden af forstørrelsesglas med et blåt plus i. Hvis man klikker her, så åbner den en avanceret søgning. Uden jeg kan love dig en løsning, så kigger vi på at få vores ref. med her og sprede det ud til tilbud og måske også faktura.

Problemstilling på nuværende tidspunkt er, at den avancerede søgning kun er tilgængelig for brugere med lager tilknyttet. Min umiddelbare tanke er, at denne mulighed skal eksistere for alle.

Hele min forklaring giver dig ikke et klart svar på, hvad vi kommer til gøre, men det er vores tanker herinde. Jeg vil derfor høre om det vil fungere for dig?

Forslaget bliver for nu sat til overvejes, da vi er i gang med at overveje mulighederne.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Hej Jesper.

Det kunne være en løsning, men optimalt set, for at holde sit work flow hurtigt og effektivt, og give alle medarbejdere hurtigt og konstant overblik, skulle det hele tiden være tydeligt hvem der har en sag (ordre/tilbud), uden at man skulle søge.

Systemet kunne jo automatisk hive sin ref. ud fra tilbud/opgave, helt lige som den gør med eks. "leveringstid", så man får den med i oversigten, se her hvad jeg tænker:

Hej Brian og tak for at følge op.

I forhold til det du beskriver her, så ville det give rigtig god mening på store skærme. Vi har dog undersøgt og fået noget feedback på, at mange brugere vil få problemer med visning, hvis begynder at tilføre kolonner, da de enten bliver for små, eller ikke kan være i billedet. Oven i det har vi mange bud på, hvilke kolonner vores brugere vil se. Her skal der så igen tages en vurdering af, hvilke vi evt. kan fjerne for at gøre plads til ny. Der har vi valgt at fastholde de nuværende.

At tilføre kolonner er på nuværende tidspunkt ikke en mulighed vi ser på. Der kan man så vende tilbage til at brugertilpasse dem, som ville være det mest optimale, men den opgave er blevet vurderet til at være meget stor og er på nuværende tidspunkt ikke planlagt. Derfor tør jeg ikke give et bud på, hvornår det vil blive muligt.

Jeg kan sagtens følge tanken, men for nu vil det ikke blive betragtet som en mulighed.
Jeg vil lige bidrage til emnet da det er en funktion vi også savner meget…

Hvad om man slog to fluer med et smæk… Jeg har tidlige ytret ønske om at det var den person der var logget på der som default blev kontaktpersonen når man opretter nye tilbud, ordre, fakturaer eller bestillinger. På den måde behøvede man ikke en kolonne, men bare en knap i toppen, eller et punkt under ”andre muligheder” med en funktion der her "vis mine tilbud", vis mine ordre" osv...

Set med jeres briller burde det også være en kommerciel fordel, da det i højere grad vil motivere jeres kunder til at købe brugerlicenser frem for at flere personer bruger den samme licens…
Hej Helge,

Super fedt du byder ind. Jeg kan godt huske du før har bragt dette op.

Jeg har sat vores udviklere i gang med at kigge på dette. Det vil ikke blive sorteret ud fra, hvem der er logget ind. Den løsning vi kigger på nu er i forhold til søgning, hvor vi vil udbygge den avancerede søgning. I første omgang ligner det planen er at udbygge gradvist, så det er ikke sikkert vi får tilbud, ordre og faktura i et hug, men vi er på sagen :)
Hej Helge og Brian :)

Vi er kommet det første skridt på vejen. Det er nu muligt at kunne søge vores ref. Frem under den avanceret søgemulighed. Den findes ved at klikke på forstørrelsesglasset med det blå plus i. Den ligger lige ved siden af søgemuligheden.

Det er for nu kun på ordre, men både med og uden lager.

En lille sidebemærkning her er, at det også er muligt at gøre dette i arkivet under salg -> arkiv.

Jeg er klar over forespørgslen oprindeligt også gik på tilbud. Jeg håber dog til en start, at dette kan hjælper jer.
Rigtig god dag og mange tak for jeres inputs :)
Hej Jesper,

Super fedt... :-)

Men som du ved, mere vil ha' mere... så ny mangler vi bare samme funktion under tilbud også...
Rigtig fint, men som Helge nævner, så mangler vi lige tilbud også :-)

Men fedt at i lytter og handler på vores ønsker, som jeg tror mange vil få gavn og glæde af :-)

Taaaak.
Hej Brian og Helge :)

Jeg er helt med på i også ønsker det på tilbud. Det er også planen at udbygge den vej, så vi er ikke helt i mål, men et skridt på vejen.

Vi tager jeres forslag meget seriøst og vi lytter til jer. Det er langt fra alle forslag vi kan få implementeret, men jeg glad for, at du sætter pris på dem vi får igennem.

Hej igen Brian og Helge, 

Det er nu også muligt at søge vores reference frem på tilbud og faktura. 
Rigtig god dag smiley

Sindsyg lækkert, 10000 tak, virkelig en god ting, vi bruger allerede funktionen dagligt med ordrer, så lækkert :-)
Super fedt. Mange tak for feedbacken - bliv endelig ved med det!