Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




nemt at bruge stregkoder direkte i economic

+2
hej

stort set alle de varer vi får ind af døren er påtrykt stregkoder (mest EAN nummer)

vi har koblet en 200kr håndscanner til PCén som virker som usb indputenhed uden yderligere opsætning

hvis vi skriver stregkoden ind i varenummer eller varenavn så kan vi bare scanne og den finder varen (til brug for fakturering, modtagelse mv)

MEN kan i ikke godt gøre feltet "stregkode" som findes inde under varerne søgbart! for feltet er der jo og så kan vi bare sætte det ind der (hvilket jo ville være naturligt) det er lidt træls at varenummer el navn bliver rigtig langt pga ekstra tal fra ean nummer
i Forslag » Andet af (690 points)
lukket af 🔒

2 Svar

Hej Run

Jeg støtter op om dit ønske, men pas på, der er ikke validering på stregkodefeltet!!!!

Mvh

Finn
e-consultic.dk
Forslag af (10.5k points)
hej finn

nu er jeg ikke bekendt med om der er validering i e-conomic´s felt "stregkode" men alternativt kunne de jo lave et felt total magen til vare "navn" som bare er søgbart.  (copy/paste:)
Hej Run og tak for dit forslag :)

Jeg vil starte med at sige, at jeg ikke kommer med en endelig beslutning på, hvad vi gør herfra endnu. Jeg venter normalt ca 2 uger inden jeg tager en beslutning, da jeg meget gerne vil have andre brugere byder ind med tanker på et forslag.

Du skal dog vide jeg har set dit indlæg og jeg vender tilbage når vi har set, hvad andre brugere mener om forslaget. Vi snakkes ved!

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
hej og mange tak

set i forhold til at e-conomic her kunne gøre en del brugeres hverdag nemmere ved at "kopiere" hvordan man kan søge i et andet felt og altså ikke en vild ny funktion + det faktum at stregkoder nok ikke forsvinder! vil jeg da håbe at vi kan få det med i e-conomic istedet for at skulle drives ud i alternative og dyrere 3 parts løsninger:)
Hej igen :)
Jeg kan sagtens se ideen i, at vi får bedre udnyttelse af stregkodefeltet, så det er helt sikkert et godt forslag! :)
Hej Run :)

Jeg har besluttet, at jeg gerne vil smide dit forslag videre til de forslag vi har liggende til overvejelse. Det betyder ikke vi starter på at lave det nu, men det vil heller ikke blive afvist. Jeg vil for nu beholde status som overvejes, da der ikke er lagt en plan for, hvornår der skal kigges på det, men det er et forslag vi vil have gemt på listen over ting der giver mening at kigge på. Jeg vil vende tilbage når vi har kigget lidt nærmere på det :)

Rigtig god påske.
Hej,

Det er lidt uhyggeligt at jeg må konstaterer at efter at have lagt 2500 varenumre MED EAN nummer som stregkode, at så finde ud af at en så helt naturlig ting som at man kan søge på det nummer, ikke kan lade sig gøre???  jeg er virkeligt målløs, det er vel helt naturligt at de felter man har i sit varekartotek kan der søges på og en så temmelig meget brugt ting som et EAN nummer som står på ALLE vare, det kan man ikke søge på i E-conomic ??? jeg fatter det simpelthen ikke, men jeg håber da virkeligt at det er noget i får taget jeg sammen til at forstå er en vigtig og helt naturlig feature, som i ganske simpelt bliver nødt til at få lavet hurtigst muligt.

Som andre tidligere har skrevet, så er det vel ikke det sværeste at gøre et felt som allerede findes søgebart...

Jonas
Så det du siger er at der er unødvendigt at gå igang med at lægge stregkode ind i det felt der hedder STREGKODE for at bruge det til scanning af varer ind og ud?
Ja det er jo hent vild dårligt at man ikke kan bruge det "stregkode" felt til at fremsøge varer (til hvad man nu har gang i) fatter ikke at de ikke gør feltet "søgbar" som "varenummer" og "varenavn" felterne...... Så kunne det bruges
Ja, du kan ikke bruge de data du taster i stregkode feltet til at søge varen frem ....  Vildt mystisk at det ikke er en selvfølge...

Vores "løsning" har været at skrive både den 13 cifre lange EAN kode og vores leverandørs vare nummer i varenummer feltet, adskilt af et mellem rum, så kan man søge på dem begge, men da varenummer feltet max må være 25 karakterer så har det også en begrænsning,

Det er mig en gåde hvorfor der overhovedet er det stregkode felt, når man ikke kan bruge det.... og jeg håber snart at en E-conomic medarbejder kommer med en fornuftig grund til hvorfor vi ikke må kunne søge i det felt, så man ikke selv skal "opfinde" Gøg og Gokke løsninger...

sært at man laver et felt man ikke kan bruge, lidt ligesom at lave et alarm systen der ikke kan alarmere  laugh

Hej igen,

Jeg kan sagtens se, at det giver mening at kunne arbejde med stregkodefeltet.

I sin tid valgte vi at tage det med i puljen af forslag, hvorfra vi vælger, hvad vi skal udvikle. Dengang blev andre forslag prioriteret, men jeg kan sagtens se ideen i jeres forslag. Derfor har jeg valgt at tage forslaget med til næste gang vi kigger på nye forbedringer. 

Jeg har åbnet dette indlæg som omhandler det samme. I må meget gerne gå ind og stemme på det, så der kommer større volumen på forslaget - ligesom i har gjort her.

Rigtig god weekend smiley