Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




sørg nu for at vi kan bruge stregkoder!!!!! Det burde ikke kræve så meget...

+16
Det er jo helt sindssygt at der findes et stregkodefelt som man kan udfylde på varerne i e-conomic, men man kan ikke bruge dem til at identificere varen.... man kan kun søge på varenummer og varenavn.

når nu feltet er der på varen, må det da være en smal sag at gøre feltet søgbart!

når en vare kommer ind har den jo som regel påtrykt EAN som stregkode, men det hjælper jo ikke noget når man med en almindelig inputenhed (keyboard eller håndscanner) ikke kan "taste" stregkoden ind og derved finde varen....

eks når vi laver en faktura nu har vi måtte lave en helt ny stregkode med varenummeret som vi så håndscanner eller skriver ind i feltet for at fremsøge varen. men det er jo sindssygt at lave stregkoder til alle varerne når der nu er en på i forvejen.... med EAN og som står i stregkode feltet inde på varen i e-conomic....

GØR STREGKODEFELTET SØGBAR ligesom varenummer og varenavn....
i Forslag » Andet af (690 points)
status opdateret af 🔒

Hej

Er der sket noget nyt mht a tkunne bruge stregkode?

der skrives det her tidligere i strengen her, men jeg kan ikke finde stregkode brug i appen?

Vi har nu i vores egen app udbygget, med en stregkodescanner, som kan hente informationen direkte fra stregkodefeltet. Det betyder du ikke behøver have det som varenummer. Du vil kunne 'søge' det frem direkte på fakturalinjen ved at scanne dine varer.

3 Svar

Hej Rune og tak for du vil bruge tid på at ytre dig herinde på vores forum :)

Bare så jeg er helt sikker på jeg forstår dig korrekt, så beskriver jeg lige, hvordan jeg forstår det.

Du har et varekartotek, hvor du har dine varer oprettet med et eller andet varenummer og navn. Dette kan du bruge til at finde varen når der laves en faktura.

Du bruger så en håndscanner ved siden af, hvor du scanner en vare. For at få varen ind fakturaen, så kræves det, at den finder varenavn, eller nummer. Dette ikke stemmer overens med stregkoden. Derfor vil du gerne have mulighed for at kunne scanne stregkoden og den skal så den vej gennem kunne finde varenummeret og påføre det på fakturaen.

Har jeg fanget pointen korrekt? Ellers må du endelig rette mig.

 

Hvis jeg har forstået det korrekt, så kan jeg sagtens se ideen i det du siger, og jeg vil meget gerne prøve at tage det med til vores møde sammen med udviklere. Her snakker vi om, hvilke forslag der skal prioriteres.

De bliver prioritet ud fra, hvor mange kunder, der kan få gavn af funktion og hvor lang tid det vil tage at implementere det. Her bider jeg mærke i, at du skriver det ikke burde kræve så meget. Der vil jeg af erfaring sige, at simple ting kan være krævende at få bygget korrekt. Det overrasker tit mig, hvor meget arbejde der egentlig er i det. Hvad det præcis kræver snakker jeg med vores udviklere omkring, men så har vi også lige forventningsafstemt omkring, at det ikke altid er 'bare lige' ;)

 

Som sagt må du meget gerne bekræfte, at jeg har fanget forslaget rigtigt, så skal jeg nok tage den herfra.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej og tak for svar

Du har fanget den:)

Jeg vil da mene det kan gavne alle at de kan identificere/fremsøge deres varer ud fra den allerede påtrykte stregkode (som fleste gange er EAN nr)
Det gælder jo alle der skal lave en faktura med en fysisk vare. +Alle andre søgninger på varer.
Når kunden kommer med en vare scanner vi bare med en almindelig 200kr usb håndscanner både ved opslag i varekartotek for "hvad koster den" spørgsmål, og ligeledes når vi fakturer.
Kan bruges som "kassefunktion" så går det hurtigt at finde varerne.
Stort set alle varerne har jo EAN stregkode på.
super nedern at man skal lave egne labels med stregkode for varenummer når nu de kommer med en i forvejen OG der er en dedikeret plads i e-conomic til at skrive det ind.....
Feltet skal "bare" gøres søgbart så kan alle bruge stregkoderne:)
Hej igen :)

Super det er rigtigt forstået. Jeg vil som sagt vende den til vores næste møde og så vender jeg tilbage her på indlægget, når jeg har hørt, hvad vores udviklere siger :)
Hej igen Rune :)

Jeg har vendt forslaget med vores udviklere.

Der er to ting jeg mener er værd at nævne i den forbindelse.

Det første er, at vi er i gang med at kigge på muligheden for at få en stregkodelæser direkte ind i vores app. Det betyder du via vores app vil kunne scanne en stregkode og den vej gennem kunne finde varen.

Løsningen er ikke helt klar endnu, så jeg er ikke klar over, hvordan den lander, men så ved du i hvert fald, at denne løsning er på vej.

I forhold til en almindelig håndscanner, så vil vi ikke arbejde med en løsning i forhold til stregkode læseren.

Man kan dog få en håndscanner, som kan programmeres til at scanne en stregkode og så omdanne til et varenummer i e-conomic. Det vil løse din udfordring. Det bliver dog ikke konvertering, som vil ske i e-conomic. Det skal sættes op ud fra den håndscanner du arbejder med.

Derfor vil jeg forhold til forslag afvise det, men de to andre løsninger håber jeg vil kunne hjælpe dig :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej, river lige gang i en gammel tråd her.. ;-)

Vi er lige startet med E-Conomic, og jeg er derfor ikke så meget inde i det endnu, den app du omtaler, er det en man kan oprette ordre/faktura med?
Kan du pege mig i retning af hvordan man finder app'en?

Vi har allerede et pos system til kassen i butikken, og den kan allerede finde varen vha. stregkoden, den er så tilknyttet vores webshop, og det er der fra den finder stregkoden..

Men det ville være fedt hvis jeg kunne rende ud på lageret med min mobil og scanne varen direkte ind i E-Conomic..

Hej og velkommen til

Det er vores app på iOS. Der er kun den ene, så hvis du går ind i app store og søger på e-conomic, så skulle den meget gerne være til at finde.
Det er den samme app, som du kan oprette ordre og faktura med.

Derfor er det også 'kun' på salgssiden. Jeg er ikke helt sikker på, hvordan det hele hænger sammen med din webshop og dit pos system.

Så for at opsummere, så er det sådan du finder appen. I forhold til de andre ting, så er jeg ikke helt sikker på, hvad du søger svar på, så du må gerne spørge yderligere ind, hvis der er noget jeg ikke har svaret på smiley

Super fint, det var det jeg søgte svar på.
Vil så sige at der kommer mange apps frem i google store, hvis du søger på e-conomic, men fandt den via google søgning i stedet for. :-)
 
Jeg var igennem jeres support i går, da jeg selv havde fundet app og installeret den, og havde svært ved at finde scan funktionen, den er så desværre ikke inkluderet i Android versionen.

Det vil være rigtigt fint hvis den kommer til Android også, da jeg aldrig kommer til at eje et Apple produkt.. ;-)

Haha, det er jo en smagssag, men du have lov til at gå uden om Apple produkter wink

I forhold til Android, så jeg er helt enig. Problemet er, at der findes mange forskellige 'typer' af kameraer på Android og selve den scanner vi benytter er noget, der allerede findes i kameraet i forvejen. Det er ret nemt med Apple (har mine udviklere forklaret mig), men på Android er det langt mere komplekst og utroligt svært at vedligeholde fordi det bliver på så mange forskellige telefoner.

Jeg vil ikke afvise, at det kommer en dag, men det er derfor, at vi i dag kun har det på iOS.

Rigtig god weekend! 

:-)

Sig til dine udviklere de bare skal starte med at lave det til Samsung Galaxy, så er de fleste dækket ind.. ;-)

Tjek! Det skal jeg nok få sagt videre wink

hej igen

det lyder godt at muligheden kommer i appén, men det må jo også betyde at der er mulighed for at systemet kan søge i feltet "stregkode"? ellers kan appen jo ikke finde varen.

det er jo den eneste funktionalitet jeg er ude efter (bare på pc)

det er jo ikke en stor avanceret stregkodelæser løsning jeg vil have, men bare at "indtastet stregkode er søgbar"  ligesom hvis man søger strgekodecifrene på tastaturet

så vil min almindelige stregkodelæser nemlig også virke da den bare virker som et tastatur

så jeg er ikke helt med på hvorfor det så ikke kan lade sig gøre? især når det kan lade sig gøre i appen?

mvh rune
Forslag af (690 points)
Hej Rune,

Jeg er ked af jeg ikke har fået vendt tilbage her. Det er sådan, hvis du trykker besvar på dit eget indlæg, så kan man sige du svarer dig selv og derfor får jeg ikke besked omkring det. En anden gang må du meget gerne bruge kommentaren, så får jeg nemlig en notification :)

Jeg vil lige give dig en lille information i forhold til dit indlæg her.

Vi har nu i vores egen app udbygget, med en stregkodescanner, som kan hente informationen direkte fra stregkodefeltet. Det betyder du ikke behøver have det som varenummer. Du vil kunne 'søge' det frem direkte på fakturalinjen ved at scanne dine varer.

Du spørger til, hvorfor det kan lade sig gøre i appen, men ikke i applikationen. Sandheden er her, at næsten alt kan lade sig gøre med software. Det handler bare og prioriteringer og tid. I dette tilfælde har vi vurderet, at vi kan skabe mere værdi ved at starte med at udbygge appen. Jeg håber derfor du kan få noget værdi med denne løsning.  

Rigtig god dag :)
hej

det er rigtig fint at det kommer i appen, udvikling fryder:) eneste problem er bare at vi bruger pcér som kasse og generel arbejde i e-conomic så umidlebart vil det ikke hjælpe os i det daglige. indtil vi kan søge på stregkodefeltet i det almindelige economic må vi fortsætte med at indtaste ean i forlængelse af varenavnet (giver desværre en del arbejde) men ean numrene er bare ret vigtige for os til at identificere varerne både på lager/modtagelse og i butikken/salg
Hej,

Jeg er helt med på, at det stadig er en udfordring på PC.

Jeg har heller ikke glemt forslaget. Nu ville jeg bare lige gøre dig opmærksom på, at det er i appen :)
Hej

 

noget nyt med det her? vi vil rigtig gerne kunne bruge det

Hej igen, 

Vi er i skrivende stund i gang med gå listen af forslag i gennem og præsentere det for vores udviklere. Status er lige nu, at vi har sorteret ca halvdelen af jeres forslag fra, desværre. Vi vil gerne lave så mange som muligt, men vi får så mange gode forslag, at det aldrig kan lade sig gøre at nå dem alle. Derfor står vi tilbage med ca. 60 forslag til forbedring nu. Her har vi valgt 20 ud, som i denne omgang bliver præsenteret til vores udviklere i de kommende par uger. 
For at sætte det lidt i perspektiv, så får vi over 1.000 forslag om året og dit forslag er altså en af de 60 vi står tilbage med.

Derfor er lige præcis det her forslag er en af de 60 vi har beholdt, da vi er enige i, at giver mening, men det er ikke en af de 20 vi præsenterer i denne omgang. 

Så for at svare på om der er noget nyt. Ja, det er der og dit forslag er stadig med i vores overvejelser, men det er for nu ikke et af dem vi arbejder på, men det bliver i puljen til fremtiden. Næste gang vi vælger forslag ud, så tager vi igen en vurdering af de forslag vi har valgt og der vil vi endnu en gang have dit forslag med.

Jeg ved ikke om du kan bruge det til så meget lige nu og her, men det er mere så du forstår, hvor dit forslag er placeret i vores planer lige nu og her.

Rigtig god weekend smiley

Hej det her med stregkoder må altså snart være med... der er stregkoder på stort set alle varer i dk og i har endda et felt (der bae skal gøres søgbart) som varenr og varenavn felterne..