Hej Reynir :)
Det er yderst relevant at snakke GDPR i den kommende periode og derfor forstår jeg godt, at du bringer dette op.
Jeg har i løbet af de sidste prøvet at finde frem til, hvordan vi konkret har tænkt os at håndtere dette, men vi er stadig på et stadie i processen, hvor jeg kan give dig endegyldigt svar.
Nu ville jeg alligevel lige give dig en opdatering, så du ved, at jeg ikke har overset dit indlæg.
I forhold til det første punkt, så er det yderst relevant at kigge på dette og det er helt sikkert noget vi nok skal have en løsning klar inden d. 25/5-18.
Den med telefonnummer som debitornummer er ikke noget jeg har tænkt over før, men du har da fuldstændig ret i, at dette kan blive et problem og beskeden er givet videre til de rette folk herinde. Jeg fik svar på, at det er noget de er begyndt at kigge på, men vi også her må være dig svar skyldig for nu.
Den næste del med automatisering af kundenummer er jeg ikke helt overbevist om vil være under GDPR, men jeg er heller ikke ekspert, så det røg med videre til vores eksperter. Dette har jeg dog ikke svar på.
Til allersidst i forhold til punkt 3, så kan du være helt sikker og tryg ved, at vi nok skal finde en løsning.
Jeg er klar over mit svar er lidt tyndt, men jeg vil heller ikke gå ud med et svar, som jeg ikke er 100% sikker på, hvordan ender. Du skal dog vide, at vi er helt opmærksomme på den nye lovning og det bliver tildelt mange ressourcer og energi fra vores side.
Rigtig god dag :)
Med venlig hilsen Jesper Mieritz