JEG ELSKER når man bliver hørt.
Så, punkt et, super respekt for det! og Tak.
Nå, Jeg arbejder som bogholder i 6-7-8 virksomheder med E-conomic.
Det første jeg gør når jeg kommer ind i en virksomhed er at indføre, at alle jeg arbejder med, kører på 2 monitorer, minimum en 24".
Dernæst, afskaffer vi alle papirbilag.
Alle bilag kan makuleres, så snart de er skannet ind, enten med appen, eller videresendt til faktura@domæne.dk (der sender ind til E-conomic)
Nu opstår så næste problem. nemlig - at man skal kunne se bilaget for at kunne bogføre det. Derfor har jeg min ene monitor på højkant. med en 24" (som vel koster hvad, 1000,-?) Peanuts, i forhold till tidsbesparelse)
Se, når man vælger elektroniske bilag, så mangler man jo den "skærm" der består af et fysisk bilag der ligger på bordet foran tastaturet. Det skal jo nødvendigvis erstattes af en skærm, enten en ekstra eller en større.
I lang tid har jeg kørt med to skærme, men med seneste opgradering af min Lenovo bærbare med docking-station, kom muligheden for 3 skærme, og den greb jeg naturligvis.
Her billedet af mit set-up med to skærme:
(NU blir jeg træt! Maximum upload 1 sølle MB....
Sku da ikke let at tage et billede med så dårlig opløsning med en Note8..
nå, så her kommer det som link i Google drev til de to billeder!)
https://drive.google.com/open?id=1YNtUCKQCEMYkMyGK3q8_mkY7njeGTzTC
NUVEL, tilbage til sagen det drejer sig om.,
Nu har jeg så en skærm i midten til min research.
Til højre e-conomic, som jeg bogfører i, som vender på højkant, og derfor kan jeg se hele bilaget. Economic er jo ikke skabt til at køre på en skærm i liggende format, for så var de felter man skulle poster i jo lagt på SIDEN AF BILAGET og ikke foroven??!?
Hvad mener jeg med research.
Jo, f.eks kan jeg godt li at lægge regningerne til betaling, når jeg bogfører dem, så kan jeg hente betalingerne ind nemt senere, og matche via bankafstemning (Som er en total genial ting, tak for den, sparer mig hundreder af timer årligt, seriøst!!)
Jeg bruger ikke det med at eksportere betalinger, for det giver mig issues, som jeg knap kan huske nu, noget med at den bogfører betalingen selvom den ligger ude i fremtiden, og det skal den jo ikke, kassen er måske tom, så det bliver en uge senere, eller noget andet sker. (nogen gode løsninger på det problem??)
Andet "research" kan være at jeg har et fakturagrundlag i en mail, - f.eks en besked om at sende en faktura til en ny kunde. Nu skal jeg så have mailen fremme som jeg indtaster oplysningerne fra, men det er også ret praktisk lige at kunne åbne cvr.dk og finde kundens cvr- nummer.
En helt anden lækker fordel er. at jeg normalt bruger skærmbriller. Før skulle jeg have med kraftigere læsefelt forneden, men nu er alt jeg skal se på samme afstand, og jeg kører med et par almindelige store læsebriller fra brugsen til 75,-
Måske har jeg fået lidt manuelle bilag, og så er det min skanner jeg skal have åben. Ofte skal jeg lave rettelser, så er det fedt at kunne åbne E-conomic i flere skærmbilleder, så jeg kan researche på en kundes konto, for eksempel, mens jeg så laver rettelsen på en anden skærm.
Dyrt - hm, ikke i forhold til timeløn. Og håndværkerne har jo også deres værktøj som skal være i orden. Jeg har til dato aldrig oplevet nogen der kunne gå tilbage fra to skærme til een.:-)
Det var lige mit besyv her, stil gerne spørgsmål :-)
mvh Ted