forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Integrationer med administratoradgang

0
Jeg har i 2 tilfælde oplevet følgende udfordringer i forbindelse med opsætning af integrationer på mine kunders e-conomic-løsninger.

Det er hverken ved opsætning af Danløn- eller Letregnskab-integration muligt at opsætte det hele som administrator, da der bedes om loginoplysninger for selve e-conomic aftalen, for at kunne lave integrationen.

Der er ingen tilfælde, hvor vi ligger inde med vores kunders login-oplysninger, og i meget få tilfælde vil det være vores kunder som selv opsætter de her integrationer. (Vi har overvejende små kunder, og virkeligheden er garanteret anderledes for andre administratorer med større kunder)

Kan dette ikke løses ved enten at også at give administrator adgang til denne opsætning, eller at give en særskilt rettighed der åbner op for denne mulighed?
spurgt 9 Maj, 2017 i Spørgsmål » Import og eksport af data af JensSoeby (190 points)
status opdateret 18 Maj, 2017

3 Svar

Hej Jens 

 

Tak for spørgsmålet :-) 

 

I forhold til opsætning af Danløns integrationen til dine kunders e-conomic aftale, så er det muligt for dig som administrator at gøre dette på en intern aftale ved at følge denne vejledning. 

 

Alternativt, så vil jeg foreslå at i kan tilbyde jeres kunder klargøring og opsætning af deres e-conomic aftale, så i derved sikre at aftalen fungere som den skal, efter aftale med kunden og derved minimere både jeres egen samt kunden tidsforbrug. Kunne det være en anden løsning? 

 

I forhold til integrationen til Letregnskab så har vi ikke andre integrations muligheder på nuværende tidspunkt end de informationer og kontaktoplysninger der står på vores App & integrations side. 

 

Jeg håber dette hjælper dig videre og besvare dit spørgsmål? 


Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 18 Maj, 2017 Spørgsmål af Jesper Mieritz (85,450 points)
Hej Simon,

 

Tak for dit svar.

 

Nej, jeg synes egentlig det virker unødigt omstændigt at skulle ringe og bede om mine kunders kodeord nu, for at lave diverse integrationer - når nu de har valgt mig som administrator og det giver lidt sig selv, at selvfølgelig burde jeg kunne lave det uden videre.
besvaret 18 Maj, 2017 Spørgsmål af JensSoeby (190 points)
Hej Jens

Jeg kan godt forstå, at der er et irritations moment forbundet med, at kontakte de kunder som allerede er oprettet i e-conomic og har tilknyttet dig som administrator, som dog ikke er integreret med letregnskab.dk fordi du ikke har deres loginoplysninger.

Da jeg desværre ikke har mulighed for at tilbyde dig, at kontakte dine kunder for dig, så er mit bedste bud på et løsningsforslag, at du via dit administratormodul midlertidigt ændre adgangskoden (http://wiki2.e-conomic.dk/indstillinger/adgangskode) på de 2 berørte kunder (MIDLERTIDIGT) og derved får de relevante oplysninger ved hånden, så du kan foretage en korrekt integration til dit bogholder/revisorværktøj. Bemærk! - at du skal administrere kunden før du kan ændre deres adgangskode.

Når integrationen er korrekt opsat, så har du som administrator rettigheder til at lave en ny kode, som du efterfølgende kan maile til dine kunder med begrundelsen for denne ændring.

Såfremt du benytter denne fremgangsmåde, så tænker jeg at det løser efterslæbet? Og så kan du fremadrettet foreslå de kunder, som du har behov for at integrerer med dit bogholder/revisor værktøj at gøre aftalen kørerklar for dem.

Hej Jens

 

Jeg kan godt forstå, at der er et irritations moment forbundet med, at kontakte de kunder som allerede er oprettet i e-conomic og har tilknyttet dig som administrator, som dog ikke er integreret med letregnskab.dk fordi du ikke har deres loginoplysninger.

 

Da jeg desværre ikke har mulighed for at tilbyde dig, at kontakte dine kunder for dig, så er mit bedste bud på et løsningsforslag, at du via dit administratormodul ændre adgangskode på de 2 berørte kunder (MIDLERTIDIGT) og derved får du de relevante oplysninger, så du kan foretage en korrekt integration til dit bogholder/revisorværktøj. 

 

Bemærk! - at du skal administrere kunden før du kan ændre deres adgangskode.

 

Når integrationen er korrekt opsat, så har du som administrator rettigheder til at lave en ny kode, som du efterfølgende kan maile til dine kunder med begrundelsen for denne ændring.

 

Såfremt du benytter denne fremgangsmåde, så tænker jeg at det løser efterslæbet? Og så kan du fremadrettet foreslå de kunder, som du har behov for at integrerer med dit bogholder/revisor værktøj at gøre aftalen kørerklar for dem. 


Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 22 Maj, 2017 Spørgsmål af Jesper Mieritz (85,450 points)
opdateret 22 Maj, 2017
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”