forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Automatisk bankafstemning bør også matche på tekst

0
Funktionen "Afstem automatisk" ved Bankafstemning matcher i dag kun på dato og beløb. Jeg har flere poster, der har samme dato og samme beløb, men forskellig tekst. Den automatisk afstemningsfunktion matcher disse skævt (da den kun kigger på dato og beløb), hvilket medfører at funktionen reelt er ubrugelig, da jeg skal sidde og de-matche og rette op på de forkerte matchninger.

Er der nogen grund til, at den automatisk afstemningsfunktion ikke også kigger på tekstfelterne, således at hvis der er flere poster med samme dato og beløb, da forsøges der matchet på teksten?

Mvh
spurgt 23 Jun, 2016 i Forslag » e-conomic generelt af alundkvist (120 points)
lukket 11 Nov, 2016 af Tobias Johnsen
Hej alundquist

Jeg har tidligere fremsat et noget lignende forslag.
Du kan se det her

http://forum.e-conomic.dk/18211/guf-for-webshoppere-abonniner-og-udviklere

Mvh
Finn
e-consultic.dk
Hej alundquist

Du får lige et link mere

http://forum.e-conomic.dk/8029/bankafstemning?show=8029#q8029

mvh
Finn
e-consultic

1 Svar

Hej alundkvist

Mange tak for dit indlæg :)

Som Finn rigtig nok refererer til her, så er der fremlagt et lignende forslag på vores forum, hvorfor jeg også tillader mig at lukke dette indlæg, og henviser det til linket ovenfor, så vi kan få det samlet ét sted.

Årsagen til at den automatiske afstemning udover dato og beløb, ikke kigger på teksten i bogføringen er at det er en mere krævende proces at matche data fra tekstkolonnen end det er fra de to andre kolonner (dato, beløb).

Men som svaret til forumindlægget ovenfor også konkludere, så er det et forslag vi ønsker at tage med videre til vores næste prioriteringsmøde :).

Med venlig hilsen

Tobias Johnsen

Online regnskabsprogram

besvaret 11 Nov, 2016 Forslag af Tobias Johnsen (1,800 points)
overvejes× 116
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”