Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bankafstemning

+1

Hej E-conomic

Ingen kan vist være i tvivl om at "bankafsteming" er en fantastisk gave til folket.

Men jeg har et par forslag, der kan gøre den endnu bedre:

1. Der er allerede flere gange blevet bedt om, at der kan printes fra både system- og bankside, så man feks kan udskrive en liste over ikke bogførte/åbentstående posteringer. Løsningen til dette ønske må  I gerne speede betydeligt op.

2. Det er i dag muligt at sortere både systemposteringer og bankposteringer efter dato, tekst, beløb og udlignet/ikke-udlignet posteringer på skærmen, men der kan kun udlignes efter dato/antal dage og beløb/flere beløb.
Jeg har en del kunder, der får meget, meget store mængder bank/Nets/Dibsoverførsler på samme dato på samme beløb.
I bankafstemningen bliver disse beløb selvfølgelig udlignet helt vilkårligt.
Da systemposterne oftest kommer via API'et fra branche-/virksomhedsspecifikke applikationer og webshops/betalingsgateway, vil det være muligt at tilføje et id på tekststrengen identisk med id'et på bankposterne.
Der ønskes derfor en option yderligere til udligning i bankafstemning.
 
At en tekststreng på systemsiden af længden x startende i position y, skal være identisk med en tekststreng af længden x startende i position z på banksiden. Hermed kan de rigtige posteringer udlignes.

Det kan så godt være, at det er et tungt job, hvis man vælger flere optioner af gangen, men så må man bruge flere kørsler.

Håber I vil gi' ovenstående en overvejelse. Det vil være en enorm lettelse i hverdagen.

På forhånd tak
Finn

PS. Der kan selvfølgelig ikke importeres bankposteringer i "småbidder", hvis netop der er posteringer med samme dato og samme beløb. Det skal gøres i hele datointervaller. Så check endelig "spring antal linier over" en ekstra gang, når der importeres bankposteringer, ellers er det forfra og det kan være en ganske sej oplevelse, hvis der er mange posteringer.

  

i Forslag » Andet af (2.4k points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Finn

Mange tak for dine forslag - der er del-elementer som jeg godt kan se giver mening, men jeg må erkende at den tunge identifikation på tværs i relation til tekstelementernes placering - det kommer ikke til at ske for nærværende.

De resterende detaljer omkring et underliggende id mv. Det vil vi godt kunne gøre på banksiden - men at oprette en identifikationsnøgle i bogføringen alene til formål at forbedre bankafstemningen - det tror jeg ikke vi vil gøre af flere forskellige årsager, men især hensynet til fejlmuligheder og kompleksitet vil vægtes højt i det her tilfælde.

Men jeg har ikke 100% afvist dit indlæg - da der er delelementer som måske vil være værd at arbejde videre med - vi tager det med til vores prioriteringsmøde og så tager vi den derfra.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)
Har i en estimeret deadline for print fra bankafstemning?

 

Ser frem til at det kommer. :-)

Mvh

Rasmus
Hej Rasmus

Print delen "overlevede" vores prioriteringsproces og vi har lagt den på listen som benyttes når den fremtidige udvikling planlægges.

Tidshorisonten kan jeg desværre ikke give dig - det afhænger af flere detaljer i flere forskellige prioriteringsprocesser.

Men som sagt - det er på to-do listen