forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Periodisere ordrelinjer på ordre, som kommer via API

+1

Vi har behov for at periodisere ordrelinjer på ordre, som kommer via API.

Næsten alt vores fakturering bliver indlæst i e-conomic via API.

I den forbindelse kunne vi godt tænke os at vi kunne indsætte en periodiserings dato på de enkelt ordre linjer, så vi slap for at gøre det manuelt pr. linje.

Det kunne vel simpelt løses ved at i giver adgang til de felter i API'et, felterne er der jo allerede.

 

Hilsen

 

Jonas 

 

 

spurgt 6 Jan, 2016 i Forslag » Import og eksport af data af JonasWindekilde (590 points)

1 Svar

Hej Jonas

Det er lidt et tvetydigt svar jeg kan give dig.

Funktionaliteten er ikke og vil ikke blive udviklet til vores SOAP API.

Når det så er sagt så, afhængigt af de indre sammenhænge, så synes det relativt simpelt at implementere sammen med de yderligere tiltag der sker på REST API'et. Problemet her er dog at vi endnu ikke har eksponeret (eller udviklet for den sags skyld) endpoints til ordrer i REST. Så, såfremt det er så simpelt at medtage som først antaget, vil vi kigge på at få det med på fakturaer i REST, og selvfølgelig derfor også på ordrer til den tid. Vi forventer ikke at kigge på ordrer til REST før Q3-Q4 16 så det kan godt have lidt lange udsigter, desværre.

Men vi har fuld forståelse for problemstillingen, og upåagtet at det ikke er mange som benytter vores periodisering på salgssiden, så er dette for dem som gør det en stor arbejdsbyrde vi kan reducere.

Så det korte af det lange er, det kommer ikke på SOAP, men vil med tiden blive løst via REST.

Håber det var svar nok ellers vender du bare tilbage.

Med venlig hilsen

Lasse Bager

Online regnskabsprogram
 

besvaret 6 Jan, 2016 Forslag af Lasse Bager (34,040 points)
Periodisering på fakturalinier via API.
Jeg synes det er stærkt problematisk. Vi har netop udviklet et automatisk system der foretager abonnementsfakturering via API - og jeg havde slet ikke forventet at vi skulle stå i denne situation. Jeg var naturligvis af den klare overbevisning at alle felter var tilgængelige via API.
Nu står vi tilbage med noget vi ikke kan bruge, for med 3000 salgsvarelinier om måneden er det umuligt at periodisere dem manuelt.
Kan man få lavet dette mod betaling ? Det er helt afgørende for at vi kan komme videre.
Nyt API
i gang× 4
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”