forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Forslag til forbedringer i lagermodul og e-conomic generelt

0
Hejsa,

Jeg bruger e-conomic sammen med min webshop og det fungere rigtig fint. Jeg bruger lagerstyring i e-conomic, printer mine følgesedler fra e-conomic og bogfører naturligvis i e-conomic. Jeg savner dog en funktion som jeg håber snart kommer med i en opdatering. Jeg har mange små ordre pr. dag og synes det er ret besværligt at skulle trykke klar til levering på hver enkelt lille ordre, for derefter at skulle bekræfte at hver eneste ordre er klar til levering i den efterfølgende pop op før jeg overhovedet kan printe en følgeseddel ud. Jeg efterlyser derfor en funktion a lá:  vælg alle (som der er ved bogføring og mange andre steder), klar til levering, udskriv. 3 klik i alt.

Der er generelt mange klik i e-conomic. Alt for mange hvis I spørg mig. Selvom min shop er fuldt synkroniseret med e-conomic så alle varer, kunder og ordrer automatisk oprettes i e-conomic skal jeg alleligevel bruge 23 klik, ja I læste rigtigt, 23 klik på at noget så simpelt som at printe en følgeseddel og bogføre en faktura. Her kan I se forløbet

1. Klik for at vælge orden
2. Klik på overfør til levering
3. Kilk ok og bekræft den skal overføres til levering
4. Luk vindue der bekræfter at ordren er overfør til levering
5. Klik på lager fanen
6. Klik på følgesedler
7. Klik på ikon - registre levering
8. Klik klar til levering
9. Klik for at vælge ordren
10 Klik udskriv følgesedler
11. Klik ok for at bekræft jeg vil udskrive følgesedler
12. Tryk CTRL + P for at udskrive
13. Klik udskriv
14. Klik på X for at lukke vindue
15. Klik på fanen faktura
16. Klik på ordrer
17. Klik for at vælge ordren
18. Klik på Overfør til fakturering
19. Klik ok for at bekræfte jeg overfører ordren til fakturering
20. Klik på Igangværende faktura
21. Klik for at vælge ordren
21. klik bogfør valgte
22. klik for at vælge hvordan den skal bogføres. (vis, bogfør, skift faktura dato, email osv.)
23. Klik ok for at bogføre ordren.

Det skal dog siges at nogle steder kan jeg vælge mange ordre af gangen så man ikke skal 23 trin/klik igennem hver enkelt ordre, men det må alligevel kunne gøres bedre.

F.eks. kunne I åbne jeres API mere op. Mange af disse funktioner er ikke tilgængelige via APIer så jeg kan heller ikke kode mig ud af det....  

En anden måde kunne være, at lade den enkelte bruger selv styre hvor mange bekræftelser man ønsker. Skal den printe første gang eller vil du have en pop up bekræftelse inden? Skal den overføre første gang eller vil du have en bekræftelse? Giv mulighed for at den ikke viser et vindue der bekræfter det jeg godt ved, at ordren er overført. Jeg har jo selv lige gjort det....  

Hvorfor skal ordren i det hele taget flyttes runde fra tilbud, til ordre, til lager, til faktura. Jeg kan godt forstå hvis det er meget store virksomheder og mange ansætte, men for de fleste mindre virksomheder synes jeg det er overkill. Jeg kunne fint klare mig med at stå på fanen ordre hvor den kommer ind fra min webshop, (det kunne også være fra en sælger eller anden kanal). Vælge de ordre der skal ekspederes, klik print følgeseddel og udskive dem. Derefter klik bogfør, vælge hvordan de skulle bogføres og klikke ok. Færdig, slut.      

En anden måde kunne være at lave nogle genveje/favoritter man hver især kunne sætte op som man ønsker.  Jeg bruger 95% af min tid i e-conomic på 4-6 faner/vinduer, men mange af dem ligger 2-3 klik væk fra hvor jeg er, når jeg skal bruge det næste. Det er ret irreterende. Man kunne blot tilføje en fane mere efter Dialog som hed favorit eller lignende. Lige så snart jeg var logget ind kunne jeg gå over på mine favoritter. Hele venstre side kunne så være de vinduer/punkter jeg vil have og selvfølgelig prioriteret som jeg ønsker dem. Så er de altid kun et klik væk.   

Nå det blev til lidt mere en jeg havde regnet med, men jeg hører gerne fra andre og især e-conomic. Er der andre der også synes det kunne gøres lidt nemmere? Er der en nemmere vej til især den første del som jeg bare ikke har set?

Mvh. Peter
spurgt 1 Jun, 2011 i Forslag » Lager af Peter_M (160 points)
status opdateret 16 Jul, 2013 af Steffen E

25 Svar

Hej Peter,

Det her kræver lidt tests fra min side, inden jeg kan komme det så meget nærmere - er det i orden hvis du hører fra mig tirsdag i næste uge?

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 3 Jun, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Hej Peter,

Så har jeg fået noget tid til at kigge på denne. Jeg er helt enig i antallet af klik. Det man dog kan sige her, er at har man flere der skal overføres til henholdsvis fakturering og levering, så vil man herigennem spare nogle klik, da man kan gøre dette flere gange.

Man har mulighed for at designe sit eget basic faneblad, hvor man kan designe sine egne menuer, måske det kan hjælpe dig i forhold til den sidste del af indlægget? Se hvordan et basic-faneblad oprettes her. - http://wiki.e-conomic.dk/indstillinger/opret-begraenset-brugeradgang

Nåh det så er sagt, så er jeg helt med på arbejdsgangen er lang, og det kan helt klart virke besværligt når det er små ordre, som sådan set bare skal have en følgeseddel med. Det vil jeg lige vende tilbage med.

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 7 Jun, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Spændende, jeg følger lidt med.

Jeg kunne godt tænke mig at API til lager modulet blev udvidet, så vi kunne anvende stregkodelæser til varemodtagelse.

Og en integration til Webfragt (danske fragtmænd) ville lette vores processer meget.
besvaret 9 Jun, 2011 Forslag af Christian Hoffmeyer (1,030 points)


Hej Christian,

Kan jeg lokke dig til at skrive det på vores API forum - http://apiforum.e-conomic.com/? Her vil der netop være de rigtige folk, med de rigtige kompetencer som vil kunne komme det nærmere i forhold til mulighed for dette via apiet.

Mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 16 Jun, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Hej Steffen E og Peter M.

Vil bare melde mig på banen og sige at vi også synes at det er alt alt for bøvlet at gå processen igennem med ordreoprettelse->følgeseddel->fakturering. Det burde kunne gøres fra én og samme side i stedet.
E-conomic-team: Kig lidt på andre ERP-programmer og deres muligheder og få nogle idéer derfra. F.eks. C5.
besvaret 6 Jul, 2011 Forslag af Jenic (160 points)


Hej Jenic,

Tak for dit indspark også.

Jeg er med på man kan få mange ideer og flows fra konkurrenter, ligesom de sikkert også kan få nogle fra os.

Et relevant spørgsmål og stille er, hvornår er det netop vores brugere finder disse. Jeg må næsten antage at du kender til de andre programmer, og har du evt. nogle punkter hvor det netop fejler/langsommeligt i e-conomic?

F.eks. kunne det være et faneblad hvor alle steps til en fuld fakturering og levering af en ordre, blev ordnet, som var inddelt i punkterne 1,2,3 osv.. (Synes lidt det er det du skriver??)

Mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 11 Jul, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Hej,
Kunne man ikke i lagermodulet oprette en mulighed for at vi brugere kan oprette forskellige varepartier ind under hvert enkelt varenummer.

Som det er idag, kan man jo ikke via e-conomic se om man tager varer fra det ene eller det andet parti varer.

mvh
Jesper Steneman
besvaret 22 Sep, 2011 Forslag af Steneman (140 points)
Hej Jesper,

Hvad er det du ønsker at se med disse varepartier? Typisk kan man bruge det der hedder lokationer - http://wiki.e-conomic.dk/lagerstyring/lokationer.

Dette er dog som regel til hvis man har et lager i København og et lager i Slagelse.

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 27 Sep, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Hej

Vi er ved at undersøge mulighederne for at udvikle webintegrationen til Danske Fragtmænd.

På nuværende tidspunkt har vi været i dialog med Danske Fargtmænd og kender deres ønsker/ krav til de data som skal indberettes.

Vi er dog interesseret i at høre om ønsker eller synspunkter fra virksomhederne så hvis der er noget som vil komme med indspark til vores udvikling hører vi gerne.

Vi har allerede udviklet en del programmer med integration til e-conomic som vi er rimelig kendt med problematikken.

Men send en beskeb eller ring så hører jeg gerne om ønsker mv.

Med venlig hilsen

Per Holm-Pedersen

facebook.com/itnvision
besvaret 27 Sep, 2011 Forslag af Per Holm Pedersen (18,020 points)
Jeg kunne godt tænke mig at se en enkelt og nem integration af Post Danmarks WebPack, som feks forskelige webshops tilbyder...
Gerne så vi blot sammen med følgesedler kan udskrive WebPack labels..

Er dette noget i har kigget på??

Mvh, Frank
besvaret 10 Okt, 2011 Forslag af fk@mast2keel.com (470 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”