Hej.
Vi har en webshop i dag som er blevet intergret med economic, men i selve webshoppen, har vi et rabat system, der er stillet op på denne måde:
Eksempel:
Kunde gruppe: 1 - 2 - 3 - 4..... osv. F.eks privat kunder, erhvervskunder 1 , erhverskunder 2, grossister 1 og grossister 2... o.s.v.
Hver kunde gruppe, har deres egen rabat sats ved køb af f.eks 1 stk. eller ved køb af 5 stk.... osv.
Kunde gruppe 1 udløser en rabat ved 1 stk. på 20% rabat, ved køb af 5 stk. 23%, 10 stk. 26%.... osv.
Kunde gruppe 2 udløser en rabat ved 1 stk. på 25% rabat, ved køb af 5 stk. 28%, 10 stk. 30%... osv.
Efter hvad jeg kan se, og har fået at vide af economic, kan dette ikke lade sig gøre pt, desværre.
Selv om jeg må indrømme, at det burde være muligt, da man i dag kan sætte en rabat gruppe op, så burde man også kunne definere en kunde gruppe på samme måde, der høre til en bestemt rabat gruppe.
Så f.eks Rabat gruppe 1, det er f.eks. til alle kunder i grupper 1, og rabat gruppe 2, det er til alle kunder i gruppe 2... osv.
Rabatgrupper og Prisgrupper, og varerabatgrupper, er der allerede, men der mangeler lige at man kan forbinde disse til en bestemt Kunde gruppe. (Og kundegrupperne, er der jo sådan set også under hver kunde, du kan bare ikke f.eks, makrede denne kunde gruppe under en spesifik rabat gruppe)
Jeg håber at dette er noget der vil blive kikket på, da vi ellers har lidt svært ved at bruge rabat systemet i economic til noget.
Mvh. PP