forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Det nye E-conomics design

+4
Kære E-conomics,

Jeg har 2 firmaer og brugt E-conomics i flere år.

Jeg har nu prøvet det "nye " Economics design i nogle dage og jeg må sige, at for mit vedkommende er designet ikke nogen forbedring. Tværtimod.

Jeg forstår på kundeservice, at det er et ønske fra brugerne. Hvor stor en del af brugerne???? ud af 167.000 . Har der været en rundspørge?. Ifølge kundeservice er det ønsker fra forummet. D.v.s. , som jeg forstår det, en ønsket ændring fra få, som er på forummet. Noget som jeg aldrig er på, - eller det er for første gang nu. !  

Jeg er rigtig rigtig ked af bogføringsmaskens format, at man skal ind i alle mulige indstillinger, for at ændre formaterne, ( f.eks tekstfeltet )at linierne er rykket ud i felter  til venstre. Mit overblik forsvinder og linierne er alt for store og man skal klikke rundt for at få tingene frem.

Jeg forstår på kundeservice, at man ikke kan fravælge det nye design.... kun udsætte det - lidt, - og så få det presset ned over hovedet.

Hvorfor kan man ikke køre med 2 designs ligesom hos de firmaer, som tilbyder hjemmesider.

Mine firmaer kræver ikke det helt store bogholderiprogram, hvorfor jeg I sin tid netop valgte E-conomics, fordi det specifikt var udviklet til mindre og mellemstore virksomheder. Og nu kan man så ikke få lov til at vælge mere - i udviklingens tegn ?  Jeg har rigeligt andet at bruge min tid til end at skulle manøvrere rundt i et nyt design.

Jeg håber, at mit indlæg vil vægte ligeså meget , som andres i forummet, som jo åbenbart har formået at få ændret designet hen over hovedet på alle os andre.

Med venlig hilsen

Tina Pedersen
spurgt 11 Sep, 2013 i Forslag » e-conomic generelt af 201261 (160 points)
status opdateret 8 Okt, 2013 af Peter Friis
Hej Tina

Jeg er helt enig. Nu har jeg ikke arbejdet så meget i det nye design - faktisk kun 1 gang igår i en demo til en undervisning.

Det er RET pinligt at have planlagt undervisning for en kunde, oprette ny aftale til dem, og så se det nye design, som man ikke anede var på vej. Tage ud til dem for at undervise i noget man ikke kender, og rigtig mange gange i forløbet må sige til kunden "øhhh .. man plejer at kunne ..., men det kan man åbenbart ikke mere". Hold k... hvor følte jeg mig bare som en nybegynder og totalt uforberedt, og jeg vil ikke bebrejde kunden, hvis de tænker "hun er squ da ikke specialist i e-conomic, som hun påstår".

Hvor ville det bare have været fedt, hvis man havde fået en mail fra e-conomic med besked om, at der var lavet nyt design og hvilke funktioner der er ændret, når nu man ikke selv kan vælge.

Jeg håber og glæder mig til, at der kommer nye spillere på banen, med bogføringssystemer der kan matche e-conomic, så man har en valgmulighed. Ikke fordi de nye tiltag er generende og dårlige, men ene og alene fordi jeg synes I er ualmindelige tarvelige overfor Jeres brugere i jeres manglende informationer, både her vedr. designet, og ifm manglende vejledninger ved fravalg af modulerne periodisering, anlægskartotek og dimensioner. Det virker ikke specielt gennemtænkt.
Hej Susanne

Beklager at du ikke var informeret omkring at alle nye aftaler får det nye design - det skulle gerne være oplyst til alle via de kanaler vi nu engang har til rådighed. I denne overgangsperiode vil du altid kunne gå ind under tillægsmoduler og til- og fravælge det nye design. På den måde har du mulighed for at teste designet af inden du kommer i samme situation som i går. Og du vil kunne informere og præsentere i det gamle design.

Derudover føler jeg lige at jeg vil nævne at det du kan i det gamle design kan du - og mere til - i det nye. Vi har ikke fjernet noget funktionalitet.

Hvad angår vejledninger i fravalg af de omtalte moduler - så er der ikke rigtigt noget at vejlede om i dimension - hvad angår de to andre - så er der en mail på vej mens jeg skriver dette med en video med vores forslag til at få afviklet tillægsmodulerne med færrest mulige gener.

Men beklager endnu engang din oplevelse - det var aldrig vores hensigt.

2 Svar

Hej Tina,

 

SOm bruger og app udvikler - så ser jeg virkelig et kæmpe tilbageskridt..

 

Man har prøvet at få en lækker brugerflade... men man har gjort noget simpelt meget sværere.....

Jeg ved den gamle kode bygger på en masse problemer - men designerne her har været for kreative...

 

e-conomic mangler noget sparrring fra kompetente ERP folk , som har forretningsforståelse for hele "kæden" af folk benytter online økonomi.
besvaret 12 Sep, 2013 Forslag af Kasper Smith (2,300 points)
Hej Kasper

Jeg er desværre ikke helt med på hvor i processen vi har gjort tingene sværere??
I forbindelse med dette er vi jo også i gang med at rulle REST API ud og derved gøre det hele meget nemmere for jer udviklere.

På lige fod med Tina så er der selvfølgelig nogen tilvænning man skal have gjort sig når man skal lære noget nyt, men alt andet lige har vi lavet de ændringer vi har foretaget for at forbedre workflows - hvilket vi også helt bestemt mener er sket.

Hej Lasse

 

Det er generelt - det nye design er mørkt og dystert... I ved at Dinero er på vej med en konkurrent til jer, dynaccount er ligeledes holdt lyst og lækkert....

Vedr. API fint nok , men det har jo intet med design at gøre.

Nu er jeg bruger af en række forskellige ERP systemet, ligesom jeg tilretter en del rent flow mæssigt.

Design

Fx. har i klemt omsætningsstatistik sindsygt meget sammen - hvilket super træls.

Excel

Det IKON i bruger til EXCEL, som i selv har tegnet er ikke gængs for branchen eller et bestemt layout. -  Man skal være bruger af det gamle e-conomic for at finde det.

Wiki

Prøv da og split teste på jeres nye kunder, og se hvor i skal yde mest/hjælp og support rundt i programmet. 

 

Ydermere så håber jeg at i har opdateret ALLE wiki arrtikler +  ALLE videoguides før i lancerer så drastisk et redesign.... 

Faneblade

De faneblade man selv har oprettet mangler så et ikon, det ligner også jeg ved ikke hvad.

Debitorer/Kunder

Jeg kan godt lide at i nu kalder Debitorer for det de er - nemlig Kunder... Men hvorfor har i så pakkert dem væk under fanebladet Salg.. det er bedre end under Faktura, men giv dem dog deres eget menu punkt i toppen!

Flere tryk på knapperne!

Kontaktpersoner, Leveringer mv.  tak for det.. nu skal vi trykke på endnu flere knapper! 

Import

Import knappen giver heller ikke mening..

 

Kort og godt så passer topmenuen slet ikke sammen med resten af designet....

 

 

 

 

 

 

 

 

Hej Tina

Jeg beklager din negative oplevelse med vores nye design - jeg medgiver gerne at man skal vænne sig til nogen af tingene hvis man er erfaren bruger af det gamle design.

Der vil desværre altid være en udfordring når man som os udvikler et system til alle - at nogen kan lide og foretrækker det gamle - andre er begejstrede og glæder sig til det nye.

Vi har ikke fjernet noget funktionalitet - der vil være nogen ting som opleves som mere besværlige end tidligere, men når du får kigget på det og arbejdet med det vil du også opleve at der er mange flow i systemet som er blevet forbedret væsentligt.

Hvad angår udseendet når du bogfører - så kan jeg anbefale dig at benytte vores superkladde hvor du fortsat vil have mulighed for at have det fulde listeoverblik mens du taster.

Jeg kan sige helt stille og roligt at vi ikke går tilbage og at alle kommer over med tiden - det er simpelthen ikke hverken logistisk eller omkostningsmæssigt på nogen måde kan forsvares at opretholde to forskellige platforme - og det er vi ikke interesseret i.

Med venlig hilsen

Lasse Bager

Online regnskabsprogram
 

besvaret 17 Sep, 2013 Forslag af Lasse Bager (34,940 points)
overvejes× 132
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”