forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Udligning af gamle kreditorposteringer i valuta

+1
Da jeg ville lukke et regnskabsår fik jeg advarsel om at der var åbne kreditorposteringer i anden valuta, og at de ikke kunne udlignes hvis jeg lukkede regnskabet.

Regnskabet er afsluttet, indberettet osv. så der kan ikke bogføres tilbage i det år og nu skal jeg så have udlignet en masse kreditorposteringer i valuta.

Det kan jeg så ikke uden at skulle åbne regnskabetsåret igen, udligne posteringerne, manuelt tilbageføre kursdirrerencerne, og så bogføre dem igen i det nye år.

Kan det virkeligt passe??
spurgt 24 Maj, 2013 i Spørgsmål » e-conomic generelt af Torben S. Bendixen (3,810 points)
status opdateret 24 Maj, 2013 af Lasse Bager

1 Svar

Hej Torben

Som udgangspunkt - JA

Jeg formoder der manuelt må være bogført nogen valutakursreguleringer for at imødekomme dette under alle omstændigheder??

Du kan også vælge at ignorere "fejlen" - men så er det ikke muligt at få den pågældende kreditor til at præsenteres korrekt da der altid vil være forfaldne kreditorsaldi pga. manglende udligning.

Men i min bog er det immervæk korrekt at få registreret kursreguleringerne.

Men alternativt så gør du som du selv nævner og udligner og så bogfører ændringen ned på en manuel konto under din kreditorsamlekonto - og så posterer dem på plads i nyt år.

Men systemet er baseret på dette princip og det kan ikke fraviges.

Med venlig hilsen

Lasse Bager

Online regnskabsprogram

besvaret 24 Maj, 2013 Spørgsmål af Lasse Bager (34,940 points)
i gang× 3
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”