Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Udligning af gamle kreditorposteringer i valuta

+1
Da jeg ville lukke et regnskabsår fik jeg advarsel om at der var åbne kreditorposteringer i anden valuta, og at de ikke kunne udlignes hvis jeg lukkede regnskabet.

Regnskabet er afsluttet, indberettet osv. så der kan ikke bogføres tilbage i det år og nu skal jeg så have udlignet en masse kreditorposteringer i valuta.

Det kan jeg så ikke uden at skulle åbne regnskabetsåret igen, udligne posteringerne, manuelt tilbageføre kursdirrerencerne, og så bogføre dem igen i det nye år.

Kan det virkeligt passe??
i Spørgsmål » Andet af (3.8k points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Torben

Som udgangspunkt - JA

Jeg formoder der manuelt må være bogført nogen valutakursreguleringer for at imødekomme dette under alle omstændigheder??

Du kan også vælge at ignorere "fejlen" - men så er det ikke muligt at få den pågældende kreditor til at præsenteres korrekt da der altid vil være forfaldne kreditorsaldi pga. manglende udligning.

Men i min bog er det immervæk korrekt at få registreret kursreguleringerne.

Men alternativt så gør du som du selv nævner og udligner og så bogfører ændringen ned på en manuel konto under din kreditorsamlekonto - og så posterer dem på plads i nyt år.

Men systemet er baseret på dette princip og det kan ikke fraviges.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af 🔒 (34.9k points)