forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

EAN numre på kunderne

+3
Hej !

Vi har en del offentlige kunder som har flere forskellige EAN numre alt afhængig af hvilken afdeling det er der skal have fakturaen, men hovedadressen på kunden er den samme. Jeg kunne godt tænke mig at det var muligt at lægge flere EAN numre på én kunde, tilknytte en kommentar til EAN nummeret. og så vælge det ønskede EAN nummer i en rullemenu ved fakturering

 

Mette
spurgt 14 Maj, 2013 i Forslag » e-conomic generelt af Mette Brandt (480 points)
status opdateret 15 Maj, 2013 af Peter Friis
Hej Mette

Jeg har samme problem, så jeg støtte dit ønske.

mvh

Finn

1 Svar

Hej Mette og Finn

 

Tak for indlægget :)

 

Jeg kan sagtens se problemet i beskriver. Det ligger dog ikke fornærværende at vi ændre i måde EAN sendes eller oprettes på. Feltet konteringsnummer er egentligt løsningen til dette. Konteringsnummeret er tænkt som afdelinger inden for det enkelte EAN nummer.

En anden mulighed er at lade være med at ligge et EAN nummer på jeres kunder og så ligge det korrekte EAN på hvergang i laver fakturaen.

Jeg skal ikke kunne sige om det for fremtiden er noget der måske vi blive taget op. Men dette er ikke noget som vil blive prioteret fornærværende desværre.

God dag

Mvh

 

Mvh.

Peter Friis

Online regnskabsprogram
 

besvaret 15 Maj, 2013 Forslag af Peter Friis (24,160 points)
Hej Peter,

Løsningen med at at indtaste EAN nummeret hver gang der skal faktureres er uholdbar, da fejlmuligheden er alt for stor. Og mig bekendt er det heller ikke muligt at ændre EAN nummeret hvis en faktura skal gensendes fordi der er tastet forkert EAN nummer?

Som jeg skriver er det heller ikke et spørgsmål om konteringsnumre inden for de enkelte EAN nummer, men simpelhen et spørgsmål om, at én kunde - eksempelvis en forsyningsvirksomhed har mange EAN numre.

vi må fortsætte med at oprette den samme kunde flere gange med hvert sit EAN nummer. Det er den eneste måde vi ellers kan håndtere det på.

 

Mette Brandt.
overvejes× 120
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”