Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Udligning af posteringer

+3
Ved udligning af poster via debitor- eller kreditor kartoteket, så vises der kun 100 poster på hver side.

Markerer man en post til udligning og skifter side, så tabes denne markering og man kan dermed ikke udligne 2 posteringer, hvis de ikke står på samme side.
lukket
i Forslag » Andet af (3.8k points)
status opdateret af 🔒

2 Svar

 
Bedste svar

Hej Torben

 

Jeg er enig - 100 poster er for lidt hvis man skal have et ordentligt overblik på en lidt kompliceret kunde.

Jeg støder tit ind i problemet især når jeg konverterer en ny kunde over i e-conomic og har f.eks. debitorhistorikken med - og dermed gerne vil rydde op i gamle data.

 

Lasse:

Jeg synes argumentationen med at det er af hastighedshensyn der ikke vises flere falder lidt til jorden:

 

- er man med med sine udligninger skal der jo ikke hentes ret mange data - selvom der f.eks. kunne vises 1.000 ??

 

- og har man mange åbne er man jo godt klar over problemet og det tager 3 sekunder ekstra at får vist de 1000 og man dermed kan få overblik og lave sine udligner - så venter vi gerne wink

 

Andre steder i systemet f.eks. på et kontokort vil man med tiden få opbygget flere og flere poster og en grænse på 1000 giver derfor god mening.

I netop udligningstilfælde er det dog modsat - datamængden vil jo løbende blive hold nede af udligninger og dermed ikke vokse og vokse.

Datamængden der skal vises vil derfor ikke påvirke den store gruppe der er ajour med sine udligner - men når man har udfordringer på nogle så er det en kæmpe hjælp at der vises mange flere end 100...

Så jeg synes ikke det er det samme problematik som andre steder i systemet !

 

 

 

 


René Arpe It-konsulent
Forslag af (17.3k points)
valgt som bedste svar af

Hej Torben

Den begrænsning er velkendt og lavet af systemmæssige hensyn.

Du kan benytte dig af automatisk udligning og på den måde få udlignet mere end de 200 poster der er begrænset til i vores manuelle udligning.

Derudover er det en anbefaling altid at foretage udligning når man registrerer sine indbetalinger - også selvom der kun er tale om delvis udligning. På den måde undgår man disse problemstillinger i fremtiden.


Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)
Det er fint nok med automatisk udligning, men det er bare ikke altid det virker i praksis. Vi har 2 kunder hvor det jævnligt er et problem. Og vi laver altid udligninger når det er muligt, men hvis nu vores kunde betaler en regning og ikke får givet os den faktura der betales, så har vi balladen, hvis vi kommer over grænsen for åbne posteringer.
Så hvis man bare kunne få vist flere posteringer, f.eks. de 1000 som ellers er standard, så ville det løse vores problemer.
Det her svar bliver lidt lig det jeg lige har givet dig andet steds - det er datamængden og tiden der danner grundlaget - og på faktureringsniveau følger der jo en hel masse mere data med.

Så atter engang må det blive et beklageligt svar at det er en afvejet vurdering som vi som udgangspunkt ingen planer har om at regulere på.