Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




EU-salg uden moms - "Flere debitorer"

0

I informationen til markedspakke 73 står bl.a. : "Ved oprettelse af flere posteringer til forskellige debitorer med samme bilagsnummer viste rapporten 'Salg til EU-debitorer' i nogle tilfælde forkerte beløb. Disse posteringer opdeles nu ud fra fakturanummer eller samles under overskriften 'Flere debitorer’."

Indberetningen til SKAT skal jo ske med angivelse af købers momsnummer, så hvad gør man lige med et beløb der er placeret under denne mystiske overskrift? Har for december kun 32 udenlandske fakturaer, men jeg kan simpelthen ikke identificere fakturaer/kreditnotaer der matcher beløbet der er vist under 'Flere debitorer’. 

i Spørgsmål » Andet af (1.8k points)
status opdateret af

1 Svar

Hej Mogens.

Tak for dit indlæg :)

Grunden til disse 32 udenlandske fakturaer ligger under "Flere debitorer", er fordi disse er bogført som manuelle debitor faktura, med det samme bilagsnr. Når du så trækker sådan en rapport, så kan systemet ikke finde ud af at dele dem op.

Dem du allerede har bogført, kan man ikke gøre så meget ved, og få dem delt ud. Derfor ville jeg på de 32 du har og skal indberette, lave et Excel ark, og skrive de oplysninger ind som SKAT skal have.

Fremadrettet for at få denne rapport til at dele dem ud, skal du søger for at bogføre dine debitorfakturaer på hver deres bilagsnr. Så kan systemet dele dem rigtig ud, så de ikke ender under "Flere debitorer" - og du ikke ved hvad der er hvad.

Håber mit svar giver mening, og det kan hjælpe dig videre :)

<p>     Med venlig hilsen</p> <p>     <strong>Christina Heckmann</strong></p> <p>     <strong>
Spørgsmål af (13.4k points)
Hej Christina,

Tak for svaret, men det gør mig ikke ret meget klogere. Jeg skrev måske lidt uklart at der var 32 fakturaer, men det var samtlige eksportfakturaer for måneden. Ud fra de tal vi har er der ingen logik what-so-ever i det underlige tal der står og flagrer under betegnelsen "Flere debitorer".

Kunne I muligvis på et eller andet sæt give mig indsigt i hvilke kriterier der egentlig ligger til grund for rapportgenereringen? Jeg er overbevist om at der gemmer sig en fejl i jeres rapport, og jeg undrer mig da egentlig også over at der ikke er andre som har studset over dette finurlige begreb.
Hej Mogens.

Jeg har lige siddet og teste lidt på denne rapport.

Jeg kan se den opfører sig underligt når man tilføjer et faktura nr. på sine linjer i bogføring. Så det kan være det er der det går galt.

Vil du prøve at komme med et eksempel på hvordan du bogføre de her faktura når du modtager dem?

Pft