Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Ordrenummer ændres ved delleverance

+1
Hej,

Jeg har netop opdaget, at hvis jeg registrerer en ordre til levering, som jeg senere fakturerer, så ændrer den ordre nummeret. Selve flowet i det er jeg med på idet jeg tidligere i dag har talt med en supporter, der kom med en særdeles udemærket forklaring på problemet.

Så opstår der tilgengæld et nyt problem. Og når jeg her skriver problem, så mener jeg PROBLEM! Det er et problem i flere henseender. Jeg vil her beskrive flowet i min arbejdsproces.

Jeg opretter en ordre. Den får nr. 2262. Jeg leverer det meste af ordren, men ikke det hele - registrerer dellevering på denne ordre. Der går nogle dage, og jeg leverer det resterende på denne ordre. Den får nu fakturanummer 2265. Problemet er, at den OGSÅ får ordrenummer 3647 - og at det ordrenummer jeg hele tiden har arbejdet med ikke længere figurerer i mit system. Jeg kan ikke længere spore mig frem til ordrenummer 2262 i arkivet, og den ligger ej heller under åbne ordrer.

I forhold til min arbejdsproces, hvis jeg på et tidspunkt er nødt til at finde ud af, hvad der egentlig er sket med denne ordre, er ovenstående et problem - men det er som sådan ikke større, end at jeg blot kan redigere i tekstfeltet og notere det oprindelige ordrenummer på fakturaen.

Det egentlige problem opstår i, at vi nu mister revissionssporet.

Det må kunne lade sig gøre at udvilke systemet således, at man fortsat kan spore sig frem til sagens flow ved at søge på det oprindelige ordrenummer.

Jeg håber virkelig I kan løse dette for mig.

Venlig hilsen

Malene
i Forslag » Lagerstyring af (150 points)
status opdateret af

2 Svar

Hej Malene

Og tak for dit indlæg.

Du skriver :

"Jeg opretter en ordre. Den får nr. 2262. Jeg leverer det meste af ordren, men ikke det hele - registrerer dellevering på denne ordre"

..............

Jeg kan se der mangler en detalje der. Hvis du opretter en ny ordre OG SENDER ORDREBEKRÆFTIGELSEN TIL KUNDEN, ELLER VÆLGER "REGISTRÈR SOM SENDT", så vil jeg mene at ordren er gemt i systemet, og du kan hermed fremsøge ordren på det oprindelige ordrenr. i arkivet. Dette uanset om ordren er delvist leveret og faktureret, eller fuldt leveret/faktureret.

  Lennart Schmidt Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af (5.6k points)
Hej Lennart,

Alle vores ordrebekræftelser er sendt.
Så kan ordrene være ophævet som sendt igen. Jeg kan ikke genskabe, at ordren ikke er at finde i arkivet, på det oprindelige ordrenr. når ordrene er sendt, eller registreret som sendt (og altså bibeholdt som sådan)

Prøv at holde øje med den næste ordre du skal håndtere, som der har status sendt (da den blev oprettet), og se om ikke den kan fremsøges når den er leveret/faktureret, selv om en senere salgsfaktura refererer til et nyt højere ordrenr.
Det er jeg da ked af, at du ikke kan. Da du og jeg talte sammen om dette problem tidligere på dagen, tilbød jeg dig adgang som administrator, så du kunne se, hvad jeg kan se. Dette tilbud står naturligvis stadig ved sin magt.

Og uanset hvad, så burde ordrenummeret 2262 jo ikke kunne forsvinde - og det ligger hverken under tilbud, ordrer, igangværende fakturaer eller i arkivet.
Hej igen.

Jeg har også blot fokus på de nuværende ordrer du har oprettet og straks herefter sendt, eller registreret som sendt. Hvis ordre 2262 var del leveret først, og senere sendt, så kan den have fået et andet "oprindeligt" nr.  En ny ordre skal blot sendes med det samme, og så er den at finde i arkivet.

Jeg har desværre ikke mulighed for at skrue tiden tilbage, og se hvordan din ordre 2262 oprindeligt blev håndteret.
Hej igen.

Jeg prøver igen: ALLE vores ordrebekræftelser bliver sendt til vores kunder. Der er ingen ordrer i systemet, der ikke er enten sendt eller registreret som sendt.

Men du bliver nødt til at kunne give mig et svar på, hvordan det kan lade sig gøre, at en eller flere ordre numre er forsvundet fra systemet. Dette burde ikke kunne ske, medmindre de er blevet slettet - hvilket jeg ved ikke er tilfældet her.
Det nærmeste jeg kan komme det er, mit tidligere svar.

Og vi kan begge påvise at en ny oprettet ordre der også sendes, eller registreres som sendt, kan findes i på sit oprindelige ordrenr. Det er sådan at funktionen er. Jeg kan desvære ikke komme det nærnere.
Hej Malene / support

Jeg er enig i at ordrenummeret altid bør kunne spores

Det er lidt det samme i dette emne:

http://forum.e-conomic.dk/2741/ordrenummer-aendres-ved-brug-af-pakkesedler-mv


René Arpe It-konsulent
Forslag af (17.3k points)