Hej,
Jeg har netop opdaget, at hvis jeg registrerer en ordre til levering, som jeg senere fakturerer, så ændrer den ordre nummeret. Selve flowet i det er jeg med på idet jeg tidligere i dag har talt med en supporter, der kom med en særdeles udemærket forklaring på problemet.
Så opstår der tilgengæld et nyt problem. Og når jeg her skriver problem, så mener jeg PROBLEM! Det er et problem i flere henseender. Jeg vil her beskrive flowet i min arbejdsproces.
Jeg opretter en ordre. Den får nr. 2262. Jeg leverer det meste af ordren, men ikke det hele - registrerer dellevering på denne ordre. Der går nogle dage, og jeg leverer det resterende på denne ordre. Den får nu fakturanummer 2265. Problemet er, at den OGSÅ får ordrenummer 3647 - og at det ordrenummer jeg hele tiden har arbejdet med ikke længere figurerer i mit system. Jeg kan ikke længere spore mig frem til ordrenummer 2262 i arkivet, og den ligger ej heller under åbne ordrer.
I forhold til min arbejdsproces, hvis jeg på et tidspunkt er nødt til at finde ud af, hvad der egentlig er sket med denne ordre, er ovenstående et problem - men det er som sådan ikke større, end at jeg blot kan redigere i tekstfeltet og notere det oprindelige ordrenummer på fakturaen.
Det egentlige problem opstår i, at vi nu mister revissionssporet.
Det må kunne lade sig gøre at udvilke systemet således, at man fortsat kan spore sig frem til sagens flow ved at søge på det oprindelige ordrenummer.
Jeg håber virkelig I kan løse dette for mig.
Venlig hilsen
Malene