Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Leverandørbestilling - hvordan laver jeg rapport fra lageret?

0
Jeg vil gerne kunne lave en rapport over varer, der skal bestilles hjem, så jeg hurtigt kan se hvad der mangler på lageret. Jeg har flere leverandører og vil gerne kunne lave et udtræk fra hver leverandør. Dette må jo nødvendigvis basere sig på et minimumsantal pr. vare. Hvordan gør jeg det?

MVH Pernille
i Spørgsmål » Andet af (120 points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Pernille.

 

Når du har været inde på hver enkelt vare og skrevet minimumslager / minimumsordre feltet og angive hvad du gerne vil se når du trækker rapporten.

 

Går du ind på Rapport --> genbestilling, kan du se hvilke vare du nok skal købe flere af.

 

For at have en liste over hvilken leverandør der har hvilket varenummer, skal du dog ind på leverandørkartoteket og trykke på ikonet "varenumre". Denne liste kan du få vist i excel/udskrive, og på den måde kan du holde styr på hvilken leverandør du skal bestille de forskellige varer hos :)

  Gurjap Sekhon Online regnskabsprogram e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret  
Spørgsmål af (6.2k points)
Hej Gurjap

Tak for hurtigt svar :-)

Det virker bare ikke - jeg må gøre noget forkert.

Jeg har 3 varer, hvor jeg har hhv 6, 18 og 20 stk på lager. Til de tre har jeg sat minimumlager til 10 og minimumordre til 10.

Når jeg laver en rapport i genbestilling kommer alle tre varer op - det burde jo kun være de varer, hvor minimumlageret ikke er tilstede - altså den vare hvor der er 6 på lager.

Hvad går galt?

MVH Pernille
Du har ikke gjort noget forkert.

Rapporten genbestilling er ret primitiv. Den viser dig alle varerne og med de to ekstra felter som er minimumslager samt minimumsordre.

Det du kan gøre, er at eksportere det til excel og arbejde med excel arket. Måske der er en funktion som kan gøre arbejdet for dig, tør jeg ikke sige :)
Men du kan bruge excel arket til at se hvor mange vare du har på lager, hvor mange er bestilt og finde ud af hvad beholdningen er.