forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Leverandørbestilling - hvordan laver jeg rapport fra lageret?

0
Jeg vil gerne kunne lave en rapport over varer, der skal bestilles hjem, så jeg hurtigt kan se hvad der mangler på lageret. Jeg har flere leverandører og vil gerne kunne lave et udtræk fra hver leverandør. Dette må jo nødvendigvis basere sig på et minimumsantal pr. vare. Hvordan gør jeg det?

MVH Pernille
spurgt 27 Dec, 2012 i Spørgsmål » e-conomic generelt af Pernille Cordes (120 points)
status opdateret 20 Feb, 2013 af Lasse Bager

1 Svar

Hej Pernille.

 

Når du har været inde på hver enkelt vare og skrevet minimumslager / minimumsordre feltet og angive hvad du gerne vil se når du trækker rapporten.

 

Går du ind på Rapport --> genbestilling, kan du se hvilke vare du nok skal købe flere af.

 

For at have en liste over hvilken leverandør der har hvilket varenummer, skal du dog ind på leverandørkartoteket og trykke på ikonet "varenumre". Denne liste kan du få vist i excel/udskrive, og på den måde kan du holde styr på hvilken leverandør du skal bestille de forskellige varer hos :)

 


Gurjap Sekhon

Online regnskabsprogram

 

besvaret 27 Dec, 2012 Spørgsmål af Gurjap (6,220 points)
Hej Gurjap

Tak for hurtigt svar :-)

Det virker bare ikke - jeg må gøre noget forkert.

Jeg har 3 varer, hvor jeg har hhv 6, 18 og 20 stk på lager. Til de tre har jeg sat minimumlager til 10 og minimumordre til 10.

Når jeg laver en rapport i genbestilling kommer alle tre varer op - det burde jo kun være de varer, hvor minimumlageret ikke er tilstede - altså den vare hvor der er 6 på lager.

Hvad går galt?

MVH Pernille
Du har ikke gjort noget forkert.

Rapporten genbestilling er ret primitiv. Den viser dig alle varerne og med de to ekstra felter som er minimumslager samt minimumsordre.

Det du kan gøre, er at eksportere det til excel og arbejde med excel arket. Måske der er en funktion som kan gøre arbejdet for dig, tør jeg ikke sige :)
Men du kan bruge excel arket til at se hvor mange vare du har på lager, hvor mange er bestilt og finde ud af hvad beholdningen er.
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”