forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Bug: Faktura email bliver ikke brugt, hvis deb. ref. har en email

0
Jeg tror der fornyligt at blevet indført en bug.

Når jeg opretter en faktura til en kunde som har en faktura email indtastet og angiver deres reference til en kontaktperson (med en email) og bogføre fakturaen, foreslår e-conomic kun kontaktpersonens emailadresse, selvom der ikke er angivet at personen skal modtage faktura/tilbud eller noget.

Man angiver vel en faktura email for kunden, fordi alle fakturamails skal sendes dertil, lige meget om referencen ved kunden er en anden.
spurgt 19 Dec, 2012 i Forslag » e-conomic generelt af Jesper Grann Laursen (250 points)
opdateret 19 Dec, 2012 af Lasse Bager

1 Svar

 
Bedste svar

Hej Jesper

Jeg forstår så sandelig godt din problemstilling - den er skam også løst. smiley

Hvis du klikker på debitoropsætning kan du ca. midt for sætte flueben i en checkboks som hedder 

Send altid til kundens e-mailadresse:

På den måde vil den altid sende til den mailadresse som er registreret på debitoren - upåagtet hvad der end måtte være registreret på evt. kontaktpersoner.


Med venlig hilsen

Lasse Bager

Online regnskabsprogram
 

besvaret 19 Dec, 2012 Forslag af Lasse Bager (34,940 points)
valgt som bedste svar 19 Dec, 2012 af Jesper Grann Laursen
Okay, tak for svaret.
Synes bare ikke at det giver nogen mening at det er et tilvalg.
"Kundens e-mailadresse" og "Faktura-e-mail" er også to forskellige betegnelser, om samme ting. Måske skulle i bruge samme betegnelse.

Vil stadig sige at det er en bug, at reference personer kan overstyre faktura email. Man har jo mulighed for at vælge "Send kopi til" ved kontaktpersonen, hvis denne skal have en kopi af fakturaen.
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”