Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bankafstemning mod bankoversigter (CSV) i fremmed valuta

+4
Jeg har præcis det samme ønske  om at kunne udføre automatisk bankafstemning for konti for udelanske bankkonti.

Når jeg posterer ind- og udbetalinger til konti oprettet i kontoplanen for udelandske bankkonti, gør jeg dette i den fremmede valuta. E-conomic omregner godt nok disse beløb til DKK iht. gældende kurs.

Når jeg modtager posteringsoversigter fra disse udelandske banker, skulle det være muligt at afstemme beløbene på posteringsoversigten (CSV fil der indeholder beløb i fremmed valuta) med de indtastede (i e-conomic) beløb i den samme fremmede valuta. De fremmede beløb er jo alligevel gemt i e-conomic, så der burde være muligt at vælge hvilket beløb, dvs. det indtastede eller det omregnede, der ønskes anvendt til bankafstemningen.

Reynir Kristbjörnsson
relateret til et svar til: Bankkonti i fremmed valuta?
i Forslag » Andet af (730 points)
status opdateret af

1 Svar

Hej Reynir,

 

Det er ikke muligt at kunne anvende bankafstemningen i andre valutaer end ens grundvaluta. Det skyldes at e-conomic altid vil omregne det til hele grundvalutaen som man har valgt.

Det er heller ikke noget som vi har planer om at ændre, så derfor kan du kun bruge bankafstemningen til at afstemme posteringer i grundvalutaen.

  Gurjap Sekhon Online regnskabsprogram e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret  
Forslag af (6.2k points)