forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Bankafstemning mod bankoversigter (CSV) i fremmed valuta

+3
Jeg har præcis det samme ønske  om at kunne udføre automatisk bankafstemning for konti for udelanske bankkonti.

Når jeg posterer ind- og udbetalinger til konti oprettet i kontoplanen for udelandske bankkonti, gør jeg dette i den fremmede valuta. E-conomic omregner godt nok disse beløb til DKK iht. gældende kurs.

Når jeg modtager posteringsoversigter fra disse udelandske banker, skulle det være muligt at afstemme beløbene på posteringsoversigten (CSV fil der indeholder beløb i fremmed valuta) med de indtastede (i e-conomic) beløb i den samme fremmede valuta. De fremmede beløb er jo alligevel gemt i e-conomic, så der burde være muligt at vælge hvilket beløb, dvs. det indtastede eller det omregnede, der ønskes anvendt til bankafstemningen.

Reynir Kristbjörnsson
relateret til et svar til: Bankkonti i fremmed valuta?
spurgt 15 Dec, 2012 i Forslag » e-conomic generelt af Reynir (620 points)
status opdateret 18 Dec, 2012 af Gurjap

1 Svar

Hej Reynir,

Det er ikke muligt at kunne anvende bankafstemningen i andre valutaer end ens grundvaluta. Det skyldes at e-conomic altid vil omregne det til hele grundvalutaen som man har valgt.

Det er heller ikke noget som vi har planer om at ændre, så derfor kan du kun bruge bankafstemningen til at afstemme posteringer i grundvalutaen.

Gurjap Sekhon

Online regnskabsprogram

besvaret 18 Dec, 2012 Forslag af Gurjap (6,220 points)
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”