forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Printe tilbud på fortrykt formular?

0
Hej

Jeg har brug for at printe tilbud på en fortrykt formular. Hvis jeg opretter denne formular som tilbudsformular,

kan jeg så undertrykke layout og altså kun udskrive selve tekstfelterne?

Mvh

Helle B
spurgt 8 Nov, 2012 i Spørgsmål » Fakturalayout af Helle B (1,640 points)
opdateret 6 Dec, 2012 af Peter Friis
Hej Helle, jeg kan forstå på min kollega Christina at i har haft snakket? Og fået det løst?

mvh
Steffen Ekelund

2 Svar

 
Bedste svar

Hej Helle

Er det alle dine tilbud du vil printe ud kan du nøjes med stadig kun at have 1 layout til alt og kun fjerne header mv på selve tilbuddet.

 

Du kan fjerne fluebenet ved "Brevskabelon" ud for Tilbud og dermed slippe af med header mv. og så evt fjerne overskrifter på selve tilbuddet.

Fakturaer mv vil stadig komme ud med normal layout

Så skal du ikke skifte layout for at udskrive tilbud


René Arpe

It-konsulent

besvaret 19 Nov, 2012 Spørgsmål af Rene.Arpe (17,300 points)
valgt som bedste svar 23 Nov, 2012 af Helle B
Hej René
Tak for tip - det har jeg fulgt, men har ikke haft så meget tid til at eksperimentere, men det kommer!
God weekend.
Helle
Hej Helle,

Lige for at være helt sikker.

Hvad vil du gerne bruge fra e-conomic, og hvad vil du gerne have væk?

Umiddelbart kan du godt beholde alle felter, det er bare et spørgsmål om at finde ud af hvilke. Alt efter hvad dit svar er, er det måske forholdvist lige til. Du må meget gerne uddybe det.

Jeg går også udfra du skal sende dem pr. post/hånd - og ikke pr. mail?

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 15 Nov, 2012 Spørgsmål af Steffen E (151,510 points)
Hej Steffen
Ja, Christina kontaktede mig :-) og bekræftede, at jeg godt kunne arbejde med flere skabelonsamlinger og dermed basere mit tilbud på en anden skabelon, hvor kun datafelter til udskrift er med. Det vil jeg nu arbejde videre med og forudser at skulle bruge en del timer - men når jeg ved, jeg er på rette vej, er det fint nok.

Ja, jeg skal bruge et fysisk eksemplar (print) både til at sende og til "sagsmappe". Som jeg ser det, må jeg oprette en "normal" tilbudsformular og derefter kopiere til ny formular og fjerne headers, boxe, overskrifter mv, så jeg kun har selve de datafelter tilbage, der skal udfyldes og udskrives på den fortrykte "tomme" formular. Det kræver vist også præcis papirindtag af printeren...
Jeg er måske ikke helt klar på arbejdsgangen, så kan være, jeg må have fat i Christina igen.

I enkelte tilfælde kan jeg godt sende pr. mail, men det må blive en indscannet løsning - anden mulighed er der ikke, da det fortrykte "blanke" tilbud på forhånd er underskrevet af kunden.

Mvh
Helle
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”