forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Automatisk indsætte "dags dato"

+3
Hej

Jeg har en del steder hvor jeg altid taster "dags dato" - f.eks. følgende steder:

"Rapport" - "Debitorsaldoliste"

"Rapport" - "Saldobalance" - "Til dato"

"Rapport"  - "Kreditorsaldoliste"

og flere andre tilsvarende steder.

Her kunne jeg godt ønske mig at e-conomic automatisk udfylder med "dags dato" og brugeren så selvfølgelig kan overskrive hvis der en sjælden gang skal dannes en liste på en anden dato.

Funktionen findes allerede et sted -det er ved fakturering - hvor der altid foreslås dags dato - men man kan overskrive.

Jeg er klar over at det ikke er alle som ønsker denne funktion - så en løsning kunne være at der indføres et felt mere - lige ved siden af de datofelter som er relevant som hedder "indsæt dags dato" - som skal være et fluebensfelt. Fluebenet huskes for den pågælden rapport - men man kan selvfølgelig fortryde senere.

Så er der automatisk "dags dato" i de rapporter man tidligere har markeret for dette - hvorved dagligdagen bliver endnu lettere.

Venlig hilsen

Leo Lund

Erhvervsbogføring
spurgt 28 Okt, 2012 i Forslag » e-conomic generelt af Leo Lund (4,130 points)

1 Svar

Enig - den hurtigste løsning kunne være ren html/javascript implementering af en funktion, der udfylder dags dato. Eventuelt en knap til at gøre det-

Ekstra:

- Eller at tilføje en grafisk datovælger nu man er i gang. I denne kan så være en dags-dato-knap.
besvaret 29 Okt, 2012 Forslag af Image (4,650 points)
En dags-dato er meget savnet....
overvejes× 119
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”