forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Dynamiske felter i email emnefelt og faktureringstekst

+1
Hej

1.Er det muligt at få en genvejstast til hvilke dynamiske felter der er mulig at bruge ved afsendelse af email?
Fx. ønsker jeg at ved afsendelse af bestilling til min leverandør, så skal ordrenr. (og IKKE bestillingsnr) stå i emne feltet.

2. Er det muligt at vælge et dynamisk felt til faktureringsteksten ved debitorfakturaer?
Sådan at under debitoropsætning og Bogføringstekst for fakturer at man kan vælge fx. [debitornavn] og [debitornr].

Venlig hilsen
Grith Kristensen
spurgt 11 Nov, 2011 i Forslag » e-conomic generelt af Grith (690 points)

2 Svar

Hej,

1) Ikke rigtig. Den vil dog huske det du har skrevet sidst, netop under tilbudet, ordren, bestillingen og lign.. Du kan evt. bookmarke/bogmære/foretrukne vores side om emne og brødtekst - http://wiki.e-conomic.dk/faktura/emne-og-broedtekst - her fremgår de dynamiske felter nemlig også.

2) Der er der desværre ikke. Det er et forslag vi faktisk har fået tidligere også, så det ligger som et forbedringsforslag. Og nu har vi jo 1 mere der ønsker det    Skulle der være andre så er de selvfølgelig også velkommende.

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 14 Nov, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Ønsker ligeledes mulighed for at skrive en dynamisk tekst ligesom der er ønsket i punkt 2.
besvaret 22 Nov, 2011 Forslag af birkelund (1,200 points)
Jeg er enig med birkelund. Jeg ønsker også mere funktionalitet vedr. dynamiske felter. F.eks. kunne jeg godt tænke mig at jeg, når jeg sendte faktura på email, automatisk sendte kundens indkøbsordre- eller rekvnr. med i emnelinien.

Feks: "Faktura [FakturaNr] vedr. Rekv.nr. [RekvisitionsNr]

 - Anders
Ønsker også mulighed for at pdf-filen automatisk NAVNGIVES med fakturanr og faktura dato (pt er det aftalenr, dato og et løbende nr? det giver ingen mening for hverken os eller kunden) samt faktnr i EMNELINIEN ved email.

vh Susan
overvejes× 117
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”