Informizely customer feedback surveys

Salgsfaktura med EAN-nummer

0
Jeg bogfører for flere virksomheder, og sender jævnligt salgsfakturaer med EAN-nr. til offentlige og halv-offentlige virksomheder og institutioner.

Jeg har problemer med fakturaer til en bestemt kunde: Fakturaerne kommer ikke gennem systemet og bliver modtaget hos kunden.

Det er en stor landskendt virksomhed, som oplyser sit EAN-nr. på hjemmesiden. Og ja, jeg har ringet og fået bekræftet EAN-nummeret hos kunden!

Nogen, som kan hjælpe med en forklaring på, hvorfor fejlen opstår?

Med venlig hilsen
Anne Bjørnsten
A B Consult - Regnskabsassistance
lukket
i Spørgsmål » Salg af (2.1k points)
status opdateret af

4 Svar

 
Bedste svar
Tak for svar.

Leverandør indrømmer de har et problem med NemHandel, så dette problem har ikke med E-conomic at gøre  

Leverandøren beder mig fremsende fakturaer pr. email i stedet, så det er løsningen på mit problem.

Med venlig hilsen
Anne Bjørnsten
A B Consult - Regnskabsassistance
Spørgsmål af (2.1k points)
valgt som bedste svar af
Jeg har haft samme problem med en, og fik at vide, at jeg skulle kontrollere, at kunden er oprettet hos Nemhandel.dk. Hvis de ikke er det, er dette årsagen. Er de oprettet hos Nemhandel.dk, skal du kontakte supporten.

Mange hilsner
Susanne Røssell

Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd

Spørgsmål af (15.8k points)
Hej Anne,

Dit problem opstår formodentlig fordi der findes 2 typer af EAN numre.

e-conomic sender via NemHandel, hvilket ikke alle virksomheder anvender.

Jeg har selv kunder, der er rent privatejet eller fondsbørsnoteret, som anvender EAN numre via KMD vans, som er den anden type EAN, der findes.

Heldigvis for mig kan mine kunder indlæse filerne manuelt i deres økonomisystem når jeg sender dem en xml-fil (særligt tilpasset deres system selvfølgelig).

Heldigt fordig at e-conomic jo også kan genere xml-filer.   

Måske kan du gøre noget tilsvarende?

Sig til hvis det er dit problem, og du har brug for hjælp til at få det på plads.
Spørgsmål af (380 points)
Hej Anne,

Først vil jeg henvise til et super svar fra Jimmy.

Du har altid mulighed for i udgående post at se om dine EAN fakturaer ikke bliver modtaget Læs mere om det her - http://wiki.e-conomic.dk/indstillinger/udgaaende-post

Lad os så sige du finder ud af at de ikke er sendt, så vil du altid kunne se fejlmeddelelsen ved at følge den guide - http://wiki.e-conomic.dk/faktura/ean-faktura-find-fejlmeddelelse

Når du så har gjort dette - så klik her for at se hvad den betyder - http://wiki.e-conomic.dk/faktura/fejlmeddelelser

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

Spørgsmål af (152k points)