Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




bedre registrering af cvr nummer på forskellig udseende fakturaer

0
Hej
Jeg har forsøgt at give jer informationer der kan hjælpe til at udvide søge maskinens evne til at registrere cvr numre uden held. 
Jeg har 2 leverandører, hvor cvr nummer ikke registreres ved indlæsning. Da det ikke er danske virksomheder, men har dansk afdeling, er der swift og iban oplysninger. De bliver indlæst i stedet for.
jeg har mellem 10 og 20 faktura om ugen fra disse leverandører, det betyder at jeg skal indtaste leverandør navn, hvilket jeg har gjort i hele tiden, men nu skal jeg huske at ændre betalingstype, for den bliver ikke ændret, når jeg har tilføjet leverandør.
Jeg har talt med en der ville sælge os smart pay, han fortalte mig at jeg skulle ringe til support, for at informere dem om at cvr nummer ikke er sat som den normal, for i ville gerne have informationer for at udvide muligheder for indlæsning af cvr. 
Jeg har så i dag ringet til support, og havde virkelig ikke den opfattelse af at, man var interesseret i at få flere informationer om hvor og hvordan cvr kan være placeret og se ud på en faktura.
Jeg blev henvist til forum, hvor jeg ikke har mulighed for at dele noget. Jeg blev ligeledes spurgt om vi ikke kunne få dem som ean. Det er PT ikke muligt og det er ydermere vigtigt at alle i vores virksomhed kan søge i fakturaer og det kan man ikke i e-conomic, men i mail.
Kan det være rigtigt at sådan en henvendelse ikke bliver taget alvorlig. Kan i gøre noget for at forbedre indlæsning af cvr eller at betalingstyper følger leverandøren.
i Spørgsmål » Salg af (280 points)

1 Svar

Hej Hanne,

Tak for at du har taget dig tid til at skrive ind her.

Det er yderst beklageligt at indtrykket vi efterlader dig med er, at du ikke bliver taget alvorligt. 

Hvis vi skal gribe opgaven an helt lavpraktisk, så erkender vi fra begyndelsen at ikke alle fakturaer vil blive aflæst. Eftersom mange leverandører har egne fakturalayouts, så er det en omstændig opgave at sikre alle faktaraer bliver aflæst på lige vilkår. 

Produktet vi anvender til aflæsning er konfigureret på den måde, at forbedringerne sker som en fælles forbedring. Så produktet bliver altså løbende bedre, da alle dokumenter der kommer igennem Inbox bliver kørt igennem SmartScan, og derfor bruger de den data til at sikre vi rammer tættere på 100% korrekt.
Det er dog ikke ned til individuel plan, da de enkelte fakturaer der kommer igennem fra hver aftale, er en del af den større hele.

Du skriver også at virksomheden ikke er dansk, og derfor kunne man læse at CVR nummeret som angives på fakturaen hellere ikke er dansk. Hvad angives der i stedet for som "CVR nummer" på fakturaen?

Ydermere for at forstå din arbejdsgang ret. Du tilføjer en leverandør, og ønsker at de oplysninger som fremgår på leverandøren skal overskrive de aflæste? Såfremt der bliver aflæst bankoplysninger/betingelse - det er uklart for mig om det er tilfældet.

Beklager at du måtte have følt dig fobigået. Ønsket er selvfølgelig at forbedre produktet, så samtlige fakturaer kan blive aflæst. For nu er det ikke noget vi kan garantere, og det er derfor vi fx. har tilbudt andre løsninger, da vi kan gradere en løsning med det samme. Hvis du fortsat har mod på det, så er du mere end velkommen til at indsende en eller flere fakturaer til vores info@e-conomic.dk, og sætte Att: Alexander Smart Inbox i emnefeltet. Du kan i øvrigt også besvare mine to spørgsmål i samme mail.

I mailen du sender, skal du i så fald også give os din samtykke til at vi gerne må bruge disse fakturaer til forbedringer.

Rigtig god dag ! 


Spørgsmål af 🔒 (12.1k points)
Det er et dansk cvr nummer der står på faktura. Problemet er at når cvr. nummer ikke bliver genkendt, bliver betalingstype automatisk til iban swift. Det vil sige at når jeg så har indskrevet svr udfyldes alle rubrikker rigtigt bort set fra betalingstypen, den bliver ved med at stå til iban og swift. Kunne i ikke lave det sådan at betalingstypen overskrives med det der ligger under den enkelte leverandør. Jeg har som sagt mange af disse fakturaer, så jeg tænkte at det kunne være let at indføre den del, så jeg ikke glemmer at ændre betalingstype

Godmorgen Hanne,

Det som du efterspørger her findes allerede. Du kan på den enkelte leverandør under Regnskab > Søgning og lister > Leverandører > rediger en leverandør > under fanen Referencer og betaling > Ignorer betalingsoplysninger fra dokument.

Når du indsætter en leverandør på din aflæste faktura, vil betalingsoplysningerne i så fald blive erstattet.

Det vil ikke løse uddfordringen med at CVR nummeret ikke bliver aflæst korrekt. Hvis du havde mod på det, så vil jeg gerne tage imod fakturaen, så vi kan bruge denne til forbedring af vores SmartScan.