Hejsa,
Når man klikker ind på adskillige sider i E-conomic, fx Kontoplan under Rapporter, får man vist "overflødige" søgekriterier, og skal trykke OK til dem, for at få vist indholdet. Disse sider, hvor der ikke er nogle krævede felter, bør vise både søgefunktionen, men også indholdet, straks. Der er ingen grund til, at man skal klikke en ekstra gang, for at få vist indholdet uden søgefiltre, da det er det, man typisk ønsker.
Så er der andre sider igen, hvor der er krævede felter (søgekriterier), fx. Saldobalance under Rapporter. Her er det mere forståeligt, fordi datoerne fra og til skal udfyldes. Men - kunne de ikke bare auto-udfyldes som indeværende regnskabsår eller brugerens sidste indtastning, og så igen vise indholdet straks.
Altså; jeg trykker Saldobalance, og (som i alle andre programmer, der ikke er skrevet af SKAT) får jeg straks vist en saldobalance for indeværende regnskabsår, uden at skulle taste/vælge to datoer og trykke OK. Hvis jeg så ønsker at se en saldobalance for perioden 9. april til 4. maj, så kan jeg udfylde søgefiltrene og trykke søg, og får således det indhold vist uden et eneste ekstra klik, i forhold til normalt.
Blot et lille optimeringsforslag, men det ville gøre oplevelsen af programmet gevaldigt meget hurtigere.
Nicolai