Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Søgesider bør søge direkte

0
Hejsa,

Når man klikker ind på adskillige sider i E-conomic, fx Kontoplan under Rapporter, får man vist "overflødige" søgekriterier, og skal trykke OK til dem, for at få vist indholdet. Disse sider, hvor der ikke er nogle krævede felter, bør vise både søgefunktionen, men også indholdet, straks. Der er ingen grund til, at man skal klikke en ekstra gang, for at få vist indholdet uden søgefiltre, da det er det, man typisk ønsker.

Så er der andre sider igen, hvor der er krævede felter (søgekriterier), fx. Saldobalance under Rapporter. Her er det mere forståeligt, fordi datoerne fra og til skal udfyldes. Men - kunne de ikke bare auto-udfyldes som indeværende regnskabsår eller brugerens sidste indtastning, og så igen vise indholdet straks.

Altså; jeg trykker Saldobalance, og (som i alle andre programmer, der ikke er skrevet af SKAT) får jeg straks vist en saldobalance for indeværende regnskabsår, uden at skulle taste/vælge to datoer og trykke OK. Hvis jeg så ønsker at se en saldobalance for perioden 9. april til 4. maj, så kan jeg udfylde søgefiltrene og trykke søg, og får således det indhold vist uden et eneste ekstra klik, i forhold til normalt.

Blot et lille optimeringsforslag, men det ville gøre oplevelsen af programmet gevaldigt meget hurtigere.

Nicolai
i Forslag » Andet af (290 points)

1 Svar

Hej Nicolai,

Tak for dine optimeringsopslag.

I en idyllisk programverden så vil data altid blive indlæst straks. Det kan dog variere af datamængden. For at begrænse brugen af unødige ressourcer på dataudtræk, så har vi bl.a. prioriteret at man afgrænser, og sikrer sig at rapporten man udtrækker også er de relevante oplysninger.

En aftale i e-conomic kan bestå af meget data, og bl.a. derfor forudlæser vi ikke dataen på forhånd, men kun udelukkende når der er brug for visningen af denne. Så udgangspunktet vil forblive at ens saldobalancerapport ikke blive vist som man klikker sig ind i rapporten. Rapporterne husker den sidste indtastning man har lavet, så man har heldigvis det til sin støtte.

Man kan også perspektivere det fra andre brugervinkler, og argumentere hvorfor denne løsning hellere ikke vil være optimal. Fx. hvis man er bogholder og/eller revisor, hvor man typisk kan variere de kriterier som ønskes at trækkes fra rapporten. Derfor vil det være ekstra arbejde at skulle i så fald udfylde søgekriterier efter rapporten var vist.

Ydermere, i netop det eksempel du nævner med kontoplan, så kan du finde samme kontoplan på anden vis - hvor den bliver vist med det samme.

Det vil være under Regnskab > Søgning og lister > Kontoplan. Rapporten Kontoplan vil man typisk anvende når man skal undersøge opsætninger i ens kontoplan, og derfor giver udfyldning af søgekriterier forinden man udtrækker rapporten god mening.

Omend jeg forstår dit ønske, så må jeg desværre afvise det.

Forslag af 🔒 (12.1k points)