Kære E-conomic.
Vi er for nyligt flyttet fra Dinero til E-conomic som skulle være et bedre og mere omfattende system. Men! Jeg er blevet skuffet. Det kan godt være der er langt flere funktioner men hverdagshåndteringen behøver ikke samtidig at være så udfordrende mens andre (Dinero) gør mange ting smartere.
At E-conomic kan så meget mere behøver ikke udelukke at systemet bliver lavet lidt mere intelligent. Generelt skal man ind alle mulige snørklede veje for at gøre det man man ønsker, selvom det ligger lige for og er nærliggende hvad man skal. Jeg ville ønske at Dinero udviklerne kunne give jer en hånd med :-)
1. Håndteringen af ubetalte faktura på forsiden (hjem)
Hvad er det mest nærliggende man skal med sådan en liste hvis ikke man skal registrere den som betalt? (og iø, hvorfor kan man kun sende til kasseklade og ikke bogføre det helt igennem fra forsiden) Det er at man gerne vil sende en påmindelse eller en rykker. Det får vi i mange tilfælde ikke gjort fordi man skal ind i alle mulige klik og bagveje. Tænk det smartere fra brugerens side. Dinero kan - så kan i vel også
2.abonnement:
Vi blev stillet i udsigt at vi kunne oprette automatiske identiske faktura til den samme kunde over x antal mdr. Det kan vi så også. Men bare ikke helt alligevel. Man skal f... lige manuelt have fat i det hver måned og sende fakturaen ud og bogføre det. Det er jo hele ideen med at oprette et abonement at man slipper for arbejdet. Dinero kan, så i kan vel også gøre det helt automatisk - så det eneste man skal er at sikre sig de bliver betalt.
3.følgesedler
vi har nogen gange brug for at skrive følgesedler ud når der er lavet en faktura. Det er immervæk en omfattende og irriterende process hvor man efter hjælp fra jeres support bliver ledt ind i omveje hvor man først skal oprette en ordre og ændre i en skabelon for at kunne udskrive en helt simpel følgeseddel. Venner - i Dinero laver man et hø klik i sin nylavet faktura og vupti. Det var en oplevelse som at træde flere dekader tilbage.
4. mobil bilagsskanner.
Virker til at være ekstremt old school. Det tager for lang tid og man skal selv ind og croppe billedet af sin kvittering. Når jeg hiver min tlf op ad lommen for at uploade et bilag så er det fordi det sker på farten og håndteringen skal være med så få manuelle justeringer som muligt. Det burte være en autoskanner a bilaget godkend - send. Dinero kan - med en virkelig brugbar og smart autoskanner i deres mobilapp. Så kan i også.
5."smart" indbox
Det er en fin og forventede feature at man kan videresende sine bilag i PDF som bliver klar til håndtering i smartinbox. Men, hvorfor hulan skal man håndtere PNG filer fra logo i autosignatur fra diverse mailafsendere for hvert bilag der bliver sendt ind? Vi kan ikke være de eneste som sidder og bliver irriteret over unødig håndtering af de ekstra filer som bliver grabbet. Det burde være muligt at ændre så evt kun er PDF eller hvad man måtte ønske som bliver grabbet. Dinero kan - så kan i også.
Det var blot nogen af de features hvor der er plads til forbedringer. Og det er efter min mening nogen lavt hængende frugter.
Vi ser frem imod forbedringerne.
Mvh
Alexander