Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Mulighed for at vælge e-mailskabelon og justere fakturadato ved udsendelse af en hhv. flere fakturaer

0

Når man skal bogføre og sende en række fakturaer, har man to valg: Man kan enten åbne hver enkelt faktura for sig og klikke »Bogfør og send«, eller man kan sætte flueben i alle de fakturaer man skal sende og klikke »Bogfør og send valgte«.

Man vil umiddelbart regne med at de muligheder man så har når man klikker på disse to knapper, er forholdsvis identiske (måske med lidt ekstra muligheder hvis man har valgt flere fakturaer) – men det er de ikke. Faktisk er de på et rigtig irriterende punkt diametralt modsat hinanden.

Når man klikker »Bogfør og send« på en åbnet faktura, kan man vælge en e-mailskabelon til den e-mail der sendes. Hvis fakturadatoen ikke er dags dato, bliver man gjort opmærksom på det, men man kan ikke ændre på den – man bliver nødt til at klikke »Annuller«, klikke på datofeltet i fakturaen, vælge dags dato fra kalender-dropdown-menuen, og så klikke »Bogfør og send« igen.

Når man klikker »Bogfør og send valgte« på fakturaoversigten, har man mulighed for at skifte fakturadatoen til dags dato, men man kan ikke vælge en e-mailskabelon, kun manuelt skrive emne og brødtekst ind. Det kan tilsyneladende slet ikke lade sig gøre at anvende en e-mailskabelon til at sende flere fakturaer ad gangen.

Hvorfor i alverden dog denne fuldstændig meningsløse diskrepans? Når jeg sender fakturaer, vil det i 99,9% af tilfældene være i min interesse både at ændre fakturadatoen til dags dato og vælge en e-mailskabelon. Men det kan ikke lade sig gøre.

Mit forslag er at der ved begge metoder skal være muligt at skifte fakturadato til dags dato og samtidig vælge en e-mailskabelon (eller selvfølgelig som nu manuelt skrive emne og brødtekst, hvis man vil).

Som jeg foreslog i det spørgsmål jeg lagde op for lidt siden, vil det desuden give god mening at e-mailskabeloner er underlagt sproglag på samme måde som andre skabeloner, således at man kan vælge fakturaer på en skøn blanding af dansk, engelsk, serbokroatisk, oldegyptisk (hvis man kan få hieroglyfferne til at virke) og hvad man ellers ønsker, og så bliver den enkelte e-mail sendt af sted med den valgte e-mailskabelon på det korrekte sprog.

i Forslag » Salg af (740 points)

2 Svar

hej igen

Vi har et lignende forslag på forum ang. brug af emailskabeloner fra Igangværende faktura - du kan stemme på det her, det hjælper os at se det samlede feedback fra brugerne hvis man fortsætter i samme tråd :)

Grunden til at der ikke er en Skift fakturadato på Bogfør og Send direkte på fakturaen er at denne funktion er tiltænkt brug når man sender samtidig med at man opretter.

Det kunne dog godt give mening at man får mulighed for at bruge emailskabeloner når man sender fra Igangværende faktura  - så hop engang forbi det ovennævnte forslag og giv det din stemme og evt dit feedback på forslaget der.

Forslag af 🔒 (55.9k points)
Ah, det opslag havde jeg ikke fundet ved søgning. Jeg har stemt på det nu.

Jeg forstår dog ikke hvorfor »Bogfør og send«-funktionen skulle være specielt tiltænkt afsending samtidig med oprettelse. Der må da være mange andre end os der opretter fakturaer på forhånd og så sender dem af sted efterhånden som de bliver pakket på lageret, hvilket ikke nødvendigvis er samme dag som fakturaen oprettes. Man bliver jo også gjort opmærksom på det hvis fakturadatoen ikke er dags dato i »Bogfør og send« – helt logisk, da det som regel vil være en fejl – så hvorfor ikke give muligheden for faktisk at rette fejlen, i stedet for kun at gøre opmærksom på den?

Der må da være mange andre end os der opretter fakturaer på forhånd og så sender dem af sted efterhånden som de bliver pakket på lageret, hvilket ikke nødvendigvis er samme dag som fakturaen oprettes.

Forslag af (140 points)
opdateret af 🔒
hej Lenard og MTP

Hvis det er ordre der skal pakkes før de faktureres kunne man med fordel anvende det flow der er i e-conomic, nemlig at oprette ordrebekræftelsen og så overføre til fakturering når ordren er pakket :)

Jeg lader dog gerne forslaget ligge en månedstid og ser hvor mange andre der har samme ønske som jer og så vender jeg tilbage :)
hej igen Lennart og MTP

Det er ikke kommet mere feedback ang. mulighed for at ændre fakturadatoen når man sender inde fra fakturaen, og det er heller ikke noget vi ofte hører ønsker om i supporten, så i denne omgang lukker jeg forslaget, men skal nok have det in mente hvis jeg hører det andre steder fra :)

mvh Tabita