Hej allesammen og mange tak for jeres feedback.
Først og fremmest, så skal I vide, at jeg forstår jeres frustrationer omkring det hele. Der er helt sikkert flere ting, som vi kan tage ved lære i denne proces.
Vi var klar over, at e-faktura for mange vil være en forandring, hvilket altid er svært. Jeg vil i den omgang også indrømme, at der var ting vi ikke havde forudset og derfor har vi må gå tilbage i tænkeboks. Det er vi stadig og der er allerede sket ændringer.
Kort kan jeg sige, at vi har gjort det muligt at slå fra på de enkelte kunder og direkte ved fakturaafsendelse. Udover det, så kan der laves en import af alle kunder, hvor man kan opdatere fluebenet. På den måde kan man tage mange eller alle kunder og fjerne det automatiske forslag til e-faktura.
Ud over det, så kigger vi også på det check der laves omkring, hvilke kunder, der skal modtage dem automatisk. Det er ikke klar endnu.
For egen regning, så tror jeg stadig på, at e-faktura er fremtidens måde at sende faktura på. Der er så mange fordele ved det og der er en grund til større virksomheder og kommuner har brugt det længe. Vores ambition var at tage fordelene fra et større setup og give det til de små og mellemstore virksomheder. I har dog en pointe i forhold til måde det blev gjort på og I skal vide, at jeg forstår det siger.
Alt i alt, så arbejder vi videre med det og jeg skal beklage de udfordringer det har givet jer. Når det er sagt, så vil jeg dog holde fast i, at mulighederne og fordelene ved e-fakturering er enorme. Både når det gælder sikkerhed, fejlmargin og automatisering. At modtage en faktura i et format, hvor alt data kan aflæses med 100% nøjagtighed og sættes direkte ind i felterne hos e-conomic, og andre, er og bliver et kæmpe potentiale.
Det skal dog ske på jeres betingelser og jeg hører jeres frustrationer i den sammenhængen.
Endnu en gang mange tak for jeres input. Jeg sætter stor pris på det. Det er noget som bliver sendt videre til de personer, som sidder aller tættest på projektet.
Med venlig hilsen Jesper Mieritz