Hej Martin,
Tak for dit oplæg. :-)
Generelt opdeles indlæg i om spørgsmålet / forslaget / problemet bliver besvaret eller løst, eller om det skal forsøges gennemført på kort sigt eller længere sigt, afhængig af hvor omfattende forslaget er. Til sidst kan det også vurderes at forslaget ikke bliver gennemført pga. manglende opbakning, at det vil være for store unødvendige ændringer, som vil ende i for mange henvendelser, eller at det ikke kan lade sig gøre pga. tekniske udfordringer.
I dette tilfælde er der desværre ikke så stor opbakning at det skulle ændres for alle og lede til ny forvirring. For jeg vil jo selvfølgelig give jer ret i at det ikke er en saldo, men end optælling hvis man sortere på andet end dato.
Så alternative muligheder ville være at fjerne sorteringsmuligheden, men det ville umiddelbart skabe mere utilfredshed.
Kolonneoverskriften kunne ændres, men dette ville igen skabe forvirring at folk nu ikke kan se deres saldo, som de plejer, men en optælling, og der må så forklares hvorfor det er ændret, fordi det skal passe til en vilkårlig sortering.
Jeg er dog i mellemtiden på dette indlæg tænkt over en anden løsning, nemlig et ikon ud fra saldo, hvor en note kan beskrive at saldo kun gælder ved dato sortering og kan anses som en optælling ved andre tilfælde. Her tænker jeg på et eksemepl som dette: ⓘ
Det er igen en ændring adskillige steder i koden for at få denne del med, men jeg vil på baggrund af jeres indlæg, igen undersøge mulighederne for dette.