Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Valg af fakturaformular på ALLE kunder

0
En e-conomics kunde hr flere forskellige fakturaformularer. På hver enkelt kunde er oprettet hvilken formular der skal bruges. Nu vil de gå over til at alle kunder skal bruge samme formular. Hvordan retter man ALLE kunder på een gang, uden at skulle gå ind på hver enkelt kunde?
i Spørgsmål » Salg af (190 points)
status opdateret af

4 Svar

Hej Lerfeldt,

Det gør du under anvendelse af import/opdatering af debitorer - http://wiki.e-conomic.dk/import-af-data/import-af-debitorer. Så via en csv fil fra fx. excel er det relativt nemt.

  Kim Sneum Madsen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af (24.0k points)
Interessant. Dvs, hvis man laver en export først af alle sine kunder, ændrer en ting til noget andet, og importerer igen, så overskriver den de ændrede felter, i de eksisterende kunder, uden at oprette nye ?  

<p>     Mange hilsner<br />     Susanne Røssell<br />     <br />     Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd</p>
Spørgsmål af (15.8k points)
Ja - hvis der i øvrigt ikke er sket noget særligt siden eksporten (sletning af kunder, etc), så overskrives evt. ændrede felter på eksisterende kunder, identificeret ved kundenummeret.

Generelt kan det anbefales igen ved importen kun at sætte hak ud for det, man ønsker at ændre
(eller slette irrelevante kolonner inden indlæsning af fil). Så nedsættes risikoen for utilsigtede hændelser.

Kan også anbefales at lave sådan en manøvre uden for åbningstid hvis flere bruger systemet, så man ikke får modarbejdet hinandens ændringer.

Så masseændringer er meget smarte - men kræver at man tænker sig om.
Spørgsmål af (4.7k points)
Ihh altså hvor er det dejligt  Tænk at jeg ikke har tænkt på det noget før, har slavisk siddet og ændret på hver kunde, hvis der har været masseændringer    Og jeg som kalder mig e-conomic-nørd     

<p>     Mange hilsner<br />     Susanne Røssell<br />     <br />     Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd</p>
Spørgsmål af (15.8k points)