forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Valg af fakturaformular på ALLE kunder

0
En e-conomics kunde hr flere forskellige fakturaformularer. På hver enkelt kunde er oprettet hvilken formular der skal bruges. Nu vil de gå over til at alle kunder skal bruge samme formular. Hvordan retter man ALLE kunder på een gang, uden at skulle gå ind på hver enkelt kunde?
spurgt 9 Mar, 2012 i Spørgsmål » Fakturalayout af Lerfeldt (170 points)
status opdateret 9 Okt, 2012 af frederiknielsen

4 Svar

Hej Lerfeldt,

Det gør du under anvendelse af import/opdatering af debitorer - http://wiki.e-conomic.dk/import-af-data/import-af-debitorer. Så via en csv fil fra fx. excel er det relativt nemt.

 

Kim Sneum Madsen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 12 Mar, 2012 Spørgsmål af kimsneummadsen (24,020 points)
Interessant. Dvs, hvis man laver en export først af alle sine kunder, ændrer en ting til noget andet, og importerer igen, så overskriver den de ændrede felter, i de eksisterende kunder, uden at oprette nye ?  

Mange hilsner
Susanne Røssell

Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd

besvaret 10 Maj, 2012 Spørgsmål af SusanneK (15,800 points)
Ja - hvis der i øvrigt ikke er sket noget særligt siden eksporten (sletning af kunder, etc), så overskrives evt. ændrede felter på eksisterende kunder, identificeret ved kundenummeret.

Generelt kan det anbefales igen ved importen kun at sætte hak ud for det, man ønsker at ændre
(eller slette irrelevante kolonner inden indlæsning af fil). Så nedsættes risikoen for utilsigtede hændelser.

Kan også anbefales at lave sådan en manøvre uden for åbningstid hvis flere bruger systemet, så man ikke får modarbejdet hinandens ændringer.

Så masseændringer er meget smarte - men kræver at man tænker sig om.
besvaret 10 Maj, 2012 Spørgsmål af Image (4,650 points)
Ihh altså hvor er det dejligt  Tænk at jeg ikke har tænkt på det noget før, har slavisk siddet og ændret på hver kunde, hvis der har været masseændringer    Og jeg som kalder mig e-conomic-nørd     

Mange hilsner
Susanne Røssell

Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd

besvaret 10 Maj, 2012 Spørgsmål af SusanneK (15,800 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”