Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Genvejstaster

0
Hej,

Jeg kunne virkelig godt bruge nogle genvejstaster til at navigere mellem de overordnede kategorier "Salg", "Regnskab" og "Rapporter", samt disses underliggende kategorier.

Der er utrolig meget arbejde med musen, hvis man sidder i E-conomic det meste af en dag. Håber det er muligt.

Mvh. Michala.
i Forslag » Andet af (230 points)

1 Svar

Hej Michala, 

Jeg vil foreslå dig at anvende den overordnede søgning. Hvis du står inde i e-conomic og trykker " . " (altså bare punktum på tastaturet), så kommer du op i søgefeltet. Så kan du søge efter kassekladde, bank, faktura, saldobalance mm. På den måde kommer du direkte hen til den menu du ønsker uden at bruge musen. 

Når du så er i de enkelte menuer findes der også genveje. Et eksempel kunne være under igangværende faktura. Her kan du trykke "n", så opretter du en Ny faktura. Det kan du gøre igen på en Ny fakturalinje. Samme kan du gøre i kassekladden, hvis du vil oprette en ny postering. Giver det lidt mening? 

Tjek evt. vores guide her: http://wiki2.e-conomic.dk/generelt/genvejstaster

Hvis du savner helt specifikke genveje, så hører jeg gerne fra dig. Du må også meget gerne sige, hvis dette ikke virker og hvorfor det ikke virker for dig.

Rigtig god weekend smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Tusind tak. Det var lige det jeg havde brug for. Syntes jeg havde forsøgt mig med det ".", men åbenbart havde jeg ikke fået øjnene op for alle mulighederne.

Super fedt. Det er jeg rigtig glad for at høre! smiley

Hej igen,

Nu har jeg arbejdet videre med jeres genvejstaster, og kan se at jeg kan en del med genvejstasterne. Jeg syntes dog stadig jeg mangler nogle. Men måske jeg bare ikke kender dem:)

1. Kan jeg med genvejstaster sige "Vis posteringer" og "Vis åbenstående", når jeg står på en kunde?

2. Når jeg skal foretage kontering af et bilag og ikke kan huske kontonummeret åbner jeg kontoplanen. Kan jeg ikke bruge PgUp og PgDn her? Vi har en lang kontoplan. Så det er opfattende at "nøjes" med piletasterne.

3. Kan jeg åbne et bilag med genvejstaster?

4. Når jeg har åbnet et bilag kan jeg kun sige PgUp/PgDn hvis jeg har klikket på bilaget med musen. Kan dette undgås?

5. Under bankafstemning konterer jeg bankbetalinger. Kan jeg med genvejstaster vælge hvilke poster jeg gerne vil udligne og bagefter sige "Udlign valgte", når der er tale om kreditor/debitor posteringer?

6. Kan jeg under bankbetalinger og kontering heraf konteret flerbenet?

7. Kan jeg med genvejstaster åbne "Inbox"?

Håber I vil tage jer tid til besvarelse heraf.

Mvh. Michala

Hej Michala og tak for dine spørgsmål, 

Her kan jeg desværre ikke hjælpe dig så meget, men du får lige lidt. 

1. Ja, det kan du, hvis du trykker " . " -> kunder -> bruger piletasterne til at skifte mellem kunder og så trykker " . " igen. Så vil åbne genveje til kunden. Sådan fungerer " . " mange steder. Den prøver at hive de mest relevante genveje frem til der, hvor du er. 

3. Det kommer lidt an på, hvor du er henne, men i kassekladde kan du fx gøre det ved at trykke " d ". 

5. Du kan ikke gøre det via en genvej, men du afstemme automatisk oppe i toppen. Den plejer at fange det meste. 

6. Den forstår jeg ikke helt. Vil du uddybe lidt? 

Resten kan jeg desværre ikke hjælpe med det er gode pointer, som jeg har noteret til fremtiden. Rigtig god dag smiley