forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Oprettelse af vareleverandør

0
Hej,

Jeg har erfaret at når man opretter en vareleverandør, skal man under fanen betaling og referencer indtaste en momskode og det burde være unødvendigt når man på forsiden har angivet en momszone.

Opretter man en vareleverandør i fanen regnskab/leverandør kommer dette momsfelt slet ikke frem ?

På jeres glimrende kursus i lagerstyring er det heller ikke noget der bliver nævnt

Jeg synes at I skal få det rettet således at man ikke behøver at indtaste en momskode når man nu har angivet en momszone og jeg synes at det skal være ens uanset hvor man opretter leverandøren

Hilsen Susan
spurgt 5 Feb i Forslag » e-conomic generelt af SusanPradsgaard (1,050 points)

1 Svar

Hej Susan :-)

Tak for dit indlæg.

Grunden til, at der er forskel når man opretter vareleverandører under Lager og Leverandører under Regnskab er følgende:

Når man bogfører en vareleverandørfaktura, bliver købet bogført på lagerkontoen som er en balancekonto. Denne konto er der ingen momskode på, hvorfor man sætter momskoden på vareleverandøren istedet for. Det bliver forklaret på vores lagerkurser, så hvis det ikke har været tilfælde på det du har deltaget i, beklager jeg selvfølgelig dette.

Når man bogfører en almindelig leverandørfaktura, er modposten i de fleste tilfælde en omkostnings konto i driften, hvor der her allerede er momskode på.

Momszonen på vareleverandøren eller leverandøren er den der styrer, hvilken rubrik købet bliver opgivet i under de supplerende oplysninger i momsopgørelsen.

Det vil sige, at momszonen og momskoden har forskellige funktioner og derfor skal man både indtaste momszonen og momskode på vareleverandøren.

Håber min forklaring giver mening, ellers så hører jeg gerne fra dig igen.

Rigtig god weekend til dig

Venlig hilsen/Best regards

 

Susan Jensen

WOW Hero, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

besvaret 7 Feb Forslag af Susan Jensen (26,380 points)
overvejes× 107
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”