Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Oprettelse af vareleverandør

0
Hej,

Jeg har erfaret at når man opretter en vareleverandør, skal man under fanen betaling og referencer indtaste en momskode og det burde være unødvendigt når man på forsiden har angivet en momszone.

Opretter man en vareleverandør i fanen regnskab/leverandør kommer dette momsfelt slet ikke frem ?

På jeres glimrende kursus i lagerstyring er det heller ikke noget der bliver nævnt

Jeg synes at I skal få det rettet således at man ikke behøver at indtaste en momskode når man nu har angivet en momszone og jeg synes at det skal være ens uanset hvor man opretter leverandøren

Hilsen Susan
i Forslag » Andet af (2.1k points)

1 Svar

Hej Susan :-)

Tak for dit indlæg.

Grunden til, at der er forskel når man opretter vareleverandører under Lager og Leverandører under Regnskab er følgende:

Når man bogfører en vareleverandørfaktura, bliver købet bogført på lagerkontoen som er en balancekonto. Denne konto er der ingen momskode på, hvorfor man sætter momskoden på vareleverandøren istedet for. Det bliver forklaret på vores lagerkurser, så hvis det ikke har været tilfælde på det du har deltaget i, beklager jeg selvfølgelig dette.

Når man bogfører en almindelig leverandørfaktura, er modposten i de fleste tilfælde en omkostnings konto i driften, hvor der her allerede er momskode på.

Momszonen på vareleverandøren eller leverandøren er den der styrer, hvilken rubrik købet bliver opgivet i under de supplerende oplysninger i momsopgørelsen.

Det vil sige, at momszonen og momskoden har forskellige funktioner og derfor skal man både indtaste momszonen og momskode på vareleverandøren.

Håber min forklaring giver mening, ellers så hører jeg gerne fra dig igen.

Rigtig god weekend til dig

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)