Og hvad har det med hinanden at gøre?
Jo, for nylig ville Sonos udflage første generation af deres højttalere forstået på den måde, at havde man blot 1 førstegerationshøjttaler i sit system, ville det ikke være muligt at installere fremtidige software opdateringer. Altså Sonos ville fuldstændig styre sine kunders udstyr med det til følge, at ville man udnytte udstyret optimalt i fremtiden, måtte man udskifte de gamle enheder, ganske vist med 30% rabat, men alligevel. Sonos alene vide.
Hvad skete der efterfølgende: Efter blot 4 dage modtog alle Sonos`s kunder i hele verden en mail fra selskabets administrerende direktør, der sidder i Holland. I mailen lagde selskabet sig fuldstændig fladt ned, beklagede beslutningen og undskyldte mange gange. Det var helt klart en ommer.
Hvad gør e-conomic i sådan en situation? Stikker nærmest halen mellem benene og sender de stakkels supporterer i frontlinjen i en håbløs kamp mod de brugere, der arbejder professionelt og seriøst med systemet.
Det kan gøres bedre hr. direktør.