Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Kombiner bilag og meget andet

+1

Nu har jeg løbende talt med jer i telefon siden december måned. Jeg var en meget glad bruger af e-conomic men det skal jeg da lige love for, at I godt og grundigt har ødelagt. HVAD SKER DER MED INBOX OG SCANNEDE BILAG. 

Til min store overraskelse kan jeg i Forummet læse, at i udfaser indscanning for helt og holdet at gå over til inbox. Det er forhåbentligt ikke korrekt.

Min store udfordring siden jeres opdatering har været at:

  • kombiner bilag ikke fungerer mere. Jeg bruger funktionen "kombiner" dagligt da vores sagsbehandlere sender en faktura og et salgsprovenue som 2 mails - dette kan der ikke ændres på ! Så har jeg så let som ingenting kunne kombinere de 2 bilag så fakturaen kom forrest og salgsprovenuet bagest. Det lader sig ikke længere gøre. Lige meget hvad jeg gør, kan jeg ikke kombinere bilagene i korrekt rækkefølge mere.
  • inbox fungerer ikke når jeg skal bogføre debitorer.
  • bilag i ubehandlede kan jeg ikke tilgå som tidligere. Jeg har tidligere i ubehandlede bilag "pakket" dem med f.eks. alle vores bolighandler (debitorer) øverst så det var nemt når jeg skulle bogføre dem. Ind i debitorkladden, ny postering fra indscannet og så hak i de f.eks. 5 første bilag - så kørte det let og ligetil. Nu skal jeg sidde og lede efter mine debitor bilag - det ser ud som om de datostyres og selv om jeg rykker alle op i toppen så står de - i min verden - hulter til bulter.
Jeg kan godt forstå, at man skal udvikle systemet og jeg er på ingen måde bange for forandringer men når I i den grad "ødelægger" et ellers fantastisk system så er vi ved at være tæt på, at finde en anden løsning. Jeg bruger uforholdsmæssig meget mere tid på bogføring og det er ganske enkelt ikke holdbart.
 
Mvh.
Susanne Drott
i Spørgsmål » Andet af (160 points)

2 Svar

hej Susanne

Det er korrekt at vi er igang med en udvikling i e-conomic og det skal helst ikke ødelægge noget for nogen :)

Vi er godt klar over at der er nogle udfordringer med pop up vinduet Ny postering fra indscannet - så man lige nu ikke får vist bilagene i den rækkefølge man har sorteret dem, men de kun sorteres efter dato, navn, afsender eller note.

Vi arbejder på en løsning der vil gøre det muligt at sortere i ønsket rækkefølge og kombinere i ønsket rækkefølge i inboxen, så den kommer til at virkelig lige så godt som menuen Ubehandlede. Og den sortering man der laver skal selvfølgelig slå igennem i kassekladden.

Du siger at inbox ikke fungerer når du bogfører debitorer. Vil du uddybe hvad du mener? hvilke debitorposteringer knytter du bilag til?

Forhåbentlig har vi snart en god løsning klar så du ikke skal bøvle med det alt for længe og føle at du spilder din tid.
Spørgsmål af 🔒 (55.9k points)
Jeg tror, at mange superbrugere ville blive glade, hvis I flyttede Jeres udviklingsprojekt væk fra brugerfladen og over i et testmiljø.

Så lad os nu få "Ubehandlede" tilbage, så vi kan arbejde nemt og effektivt i kassekladderne.

En seriøs virksomhed med 120.000 brugere tester ikke så væsentlige ændringer i brugerfladen i et arbejdsmiljø.
Selvom det er længe siden dette indlæg er skrevet, kan jeg godt følge frustrationen fra Susanne.

Smart Inbox er STADIG et skridt tilbage i forhold til tidligere, når man bruger systemet rigtig meget og til mange bilag.

Jeg har også kunder hvor de f.eks. laver salgskvitteringer på anden vis end en faktura i e-conomic - dem sender de ind i systemet, og her kan man ikke fra smart inbox bogføre dem på en debitor.

Jeg oplever ligeledes at rækkefølgen på bilag jeg forsøger at kombinere bliver som vinden blæser - uanset hvilken rækkefølge jeg har markeret dem, eller hvilket bilag jeg vælger skal bruges til "navn" - jeg vil langt hellere kunne vælge rækkefølgen end hvad der skal stå i noten..

Og sortering er ikke muligt som i den gamle, så vi bruger også meget tid på at finde relevante bilag, hvis der ligger meget i inboxen.

En mulighed for at sortere bilagene selv, som i det gamle, og at rækkefølgen når man bogfører så også er den rækkefølge man har sorteret i, ville give et stort skridt i den rigtige retning, så man ikke jævnligt ønsker sig tilbage til det gamle, eller undlader at bruge smart inbox til bogføring, fordi funktionaliteten er ringere end ved at gøre det direkte fra kladden (manglende autoudfyld af for kort betalingsmeddelelse, manglende mulighed for at beregne i beløbsfelter (både i hovedvindue og i fordeling), at aflæsning overruler leverandør-betalingsbetingelse, så man skal huske hvad aftalen var frem for at kunne se at bilag og leverandør-kontokort ikke giver samme betalingsdato - det er en umulighed at huske ved 100+ leverandører og når man bogfører for mange kunder.

Jeg håber fortsat at smart inbox får et løft, for det er desværre ikke foretrukket værktøj pt.

Mvh. Torben
Spørgsmål af (340 points)