Selvom det er længe siden dette indlæg er skrevet, kan jeg godt følge frustrationen fra Susanne.
Smart Inbox er STADIG et skridt tilbage i forhold til tidligere, når man bruger systemet rigtig meget og til mange bilag.
Jeg har også kunder hvor de f.eks. laver salgskvitteringer på anden vis end en faktura i e-conomic - dem sender de ind i systemet, og her kan man ikke fra smart inbox bogføre dem på en debitor.
Jeg oplever ligeledes at rækkefølgen på bilag jeg forsøger at kombinere bliver som vinden blæser - uanset hvilken rækkefølge jeg har markeret dem, eller hvilket bilag jeg vælger skal bruges til "navn" - jeg vil langt hellere kunne vælge rækkefølgen end hvad der skal stå i noten..
Og sortering er ikke muligt som i den gamle, så vi bruger også meget tid på at finde relevante bilag, hvis der ligger meget i inboxen.
En mulighed for at sortere bilagene selv, som i det gamle, og at rækkefølgen når man bogfører så også er den rækkefølge man har sorteret i, ville give et stort skridt i den rigtige retning, så man ikke jævnligt ønsker sig tilbage til det gamle, eller undlader at bruge smart inbox til bogføring, fordi funktionaliteten er ringere end ved at gøre det direkte fra kladden (manglende autoudfyld af for kort betalingsmeddelelse, manglende mulighed for at beregne i beløbsfelter (både i hovedvindue og i fordeling), at aflæsning overruler leverandør-betalingsbetingelse, så man skal huske hvad aftalen var frem for at kunne se at bilag og leverandør-kontokort ikke giver samme betalingsdato - det er en umulighed at huske ved 100+ leverandører og når man bogfører for mange kunder.
Jeg håber fortsat at smart inbox får et løft, for det er desværre ikke foretrukket værktøj pt.
Mvh. Torben