Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Vælg det aktive regnskabsår

+7
Lav en drop down ved bilagsoversigten (Inbox / ubehandlede), hvor man kan vælge hvilket regnskabsår man arbejder i. Lige nu skal man for hvert enkelt bilag klikke i dropdown og vælge regnskabsåret som bilaget skal hæftes på.

Det er altid en udfordring omkring årsskiftet. Alle der bogfører i E-conomic må have samme udfordring, da man jo bogfører tilbage i tid, selvom det nye regnskabsår er startet.
lukket
i Forslag » Andet af (290 points)
lukket af

2 Svar

 
Bedste svar
Hej Bent

Jeg kan med glæde fortælle dig, at det nu er det sidste anvendte regnskabsår der vil blive vist i inboxen :-)

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
valgt som bedste svar af
hej Bent

Tak for dit input.

Jeg kan godt se at det kan være træls at man skal ændre regnskabsåret i dropdown menuen hvergang man skal vedhæfte til en oprettet/bogført postering.

Det sætter jeg på listen med overvejelser til forbedringer vi kigger på i den kommende perioden, det må dog ikke opfattes som et løfte om at det vil blive gennemført :)

Vedhæfter du til bogførte posteringer eller kladdeposteringer? Hvis det er det sidste kan du med fordel bruge den nye funktion i kassekladden som hedder Træk og Slip fra Indbakken eller på plus-ikonet ud for posteringen :)
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita,

Som regel er det til kladdeposteringer, men når man har en stor mængde af kladdeposteringer, så går det ret langsomt med at trække/slippe bilag derover, fordi kladden opdateres for hver gang man trækker et bilag over. Dvs. så skal man scrolle ned igen til den rigtige linie for at trække et nyt bilag over. Hvis jeg i forvejen har nummereret alle bilag og blot skal taste samme nummer i ubehandlede bilag, så kan 50 bilag lægges ind på få minutter.

Vi har en stor mængde af MasterCard bilag (fra udlandet - dvs. valuta er forskellig fra DKK), så for at få disse bilag ind i E-conomic fortager jeg først en eksport af csv fil fra banken, derefter laver jeg en semi-automatisk kontering i Excel, hvorefter jeg uploader en ny csv fil til E-conomic. Derefter bliver hvert bilag 'mappet' til korrekt bilagsnummer og så lagt til bogføringen.

Jeg savner lidt en funktion hvor E-conomic (ud fra faktura nummer eller bilagsnummer i filnavn(eller emnefelt) kunne tilbyde at vedhæfte bilagene til bogføringen - mest fordi alle vores fakturaer (salg) bliver lavet uden for E-conomic.
Jeg skal nok gå videre med dit forslag om at man kan vælge regnskabsåret fast, måske ved at den altid foreslår det seneste man har vedhæftet til den loginsession.

Ja det kunne være supersmart med en funktion der automatisk kan matche dine bilag med posteringerne og det er også noget vi lurer på om vi kan udvikle i fremtiden - så lad os se hvad der sker :)

mvh Tabita