Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Indkøbsstatistik med valgmulighed for valuta

0
Vi har flere udenlandske leverandører, som afregner årsbonus på baggrund af indkøbet vi har foretaget i regnskabsåret. For at kunne afstemme grundlaget for denne årsbonus ville det være hensigtsmæssigt, at der var mulighed for at valgmuligheden at danne rapporten indkøbsstatistik (findes både under fanen Leverandør og Lager i valuta - f.eks. EUR. Herved kan man afstemme leverandørens beregnede grundlag direkte med bogføringen i e-conomic.

Mvh Leif
i Forslag » Andet af (370 points)

1 Svar

Hej Leif, 

I forhold til forslag, så vil jeg lige lade det ligge lidt, så jeg kan se om andre brugere også savner denne mulighed, eller har et bud på, hvordan man kan løse det.

Jeg vil komme med et bud på, hvordan jeg tror du kan løse det. 
Du kan trække en rapport over, hvor meget du har handlet med en bestemt leverandør. Hvis du går ind under Rapporter -> leverandører -> leverandørkontokort.

Her kan du lave en søgning på en bestemt leverandør i en given periode og vælge valuta. 
Nu får du selvfølgelig en blandet liste af betaling og faktura, men den kan du arbejde videre med i excel eller lignende program.

Det kan se sådan her ud: 

Her kan du sortere på typen og tage betalinger fra, så du kun ser det faktiske køb.
Som sagt kan du vælge at få den i lige præcis den valuta du ønsker inden du danner kontokortet og så har du alle faktura i en bestem periode på den præcis valuta med en total. 
Hvordan vil det virke for dig? smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper,

Dit løsningforslag er selvfølgelig en mulighed. Den er dog mere tidskrævende end blot at kunne danne en indkøbsstatistik i valgfri valuta.

Derfor vil jeg gerne vedholde mit forslag til forbedringer i e-conomic.

Mvh Leif

Hej Leif, 

Det er selvfølgelig helt et reelt forslag du kommer med, så tanken var også at fastholde det for nu. Jeg kan bare ikke sige noget om, hvorvidt vi kommer til at udvikle det endnu. Det kommer an på efterspørgslen sammenlignet med andre forslag vi har fået og derfor ville jeg prøve at finde den bedste løsning til dig indtil vi tager stilling til, hvad vi tager med videre til vores udviklere.

Jeg vender tilbage smiley